کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

3 خرداد 1343

3 خرداد 1399 ساعت 8:18

چرا پنیر کمیاب شده است؟!/«ایوان مدائن» توسط مهندسین ایرانی تعمیر می‌شود/«گوشت منجمد» نرخ گوشت را می‌شکند؟!/طرح جدید برای مقطوع شدن تمام مالیات‌ها


چرا پنیر کمیاب شده است؟!
روزنامه «اطلاعات» در ادامه خبر مرتبط با تصویب‌نامه دولت برای آزادی واردات پنیر خارجی نوشت: بازار سیاه پنیر با آزادی واردات از بین می‌رود.
در تهران سالانه سیصدهزار حلب پنیر مصرف می‌شود.
کمیابی پنیر در اثر اتلاف احشام در سرمای امسال است.
 
«ایوان مدائن» توسط مهندسین ایرانی تعمیر می‌شود
روزنامه «اطلاعات» نوشت: تعمیرات «ایوان مدائن» توسط هیئتی از مهندسین و کارگران ایرانی انجام می‌شود.
«ایوان مدائن»، یادگار باعظمت پادشاهان ساسانی، در معرض ویرانی است. یک ستون حائل در چند سال پیش برای نگهداری ساختمان از طرف دولت عراق زده شده، ولی اینک سمت دیگر در حال فرو ریختن است.
مخارج تعمیر دیوار طاق کسری در حدود 250 هزار تومان برآورد شده است.
 
«گوشت منجمد» نرخ گوشت را می‌شکند؟!
جراید امروز در ادامه خبر مرتبط با طرح لغو سود بازرگانی گوشت که به پیشنهاد وزارت اقتصاد و شهرداری جهت تصویب به دولت فرستاده شده است نوشتند: گوشت منجمد ممکن است نرخ گوشت را بشکند.
گوشت در تهران هنوز گران‌تر از نرخ شهرداری به فروش می‌رسد.
به موجب این طرح واردکنندگان گوشت منجمد از این پس می‌توانند گوشت سرد و منجمد را بدون پرداخت کیلویی 25 ریال سود بازرگانی از خارج وارد کنند.
مقامات مطلع می‌گویند ورود گوشت گرم و زنده از ترکیه و لغو سود بازرگانی گوشت سرد و منجمد موجب شکستن قیمت گوشت در داخل ایران شده و آنهایی که به امید گرانی بیشتر گوشت گله‌های گوسفند را در مراتع و ارتفاعات و کوه‌ها مخفی کرده‌اند ناچار احشام را به تهران می‌آورند و به قیمت روز می‌فروشند.
 
طرح جدید برای مقطوع شدن تمام مالیات‌ها
به موجب طرح جدیدی که تهیه شده مقطوع شدن تمام مالیات‌ها از جانب صاحبان صنایع پیشنهاد شده است.
به موجب طرحی که از جانب صاحبان صنایع برای اصلاح قانون مالیات بر درآمد تهیه شده پیشنهاد گردیده است که تمام مالیات‌ها مقطوع گردد.
در این پیشنهاد اظهار نظر شده که اگر اصلاحاتی در قانون مالیات بر درآمد به عمل آید، ضمن حفظ درآمد مالیاتی، تماس مأمورین با مؤدیان قطع خواهد شد و بسیاری مفاسد که ناشی از نقص قانون و تماس مأمورین و مؤدیان می‌باشد از بین می‌رود.1
 
روزنامه اطلاعات، 3 خرداد 1343، صفحه 1
 


کد مطلب: 11881

آدرس مطلب :
https://www.iichs.ir/fa/news/11881/3-خرداد-1343

تاریخ معاصر
  https://www.iichs.ir