کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

30 شهریور 1342

30 شهريور 1398 ساعت 0:00

شاه: هر نوع نفوذ خائنانه خارجی از بین برده می‌شود/شاه: هر وقت لازم باشد جان خود را فدای این آب و خاک می‌کنم!/روزنامه اطلاعات: ایران عظمت گذشته خود را با از کف دادن عدالت اجتماعی و مساوات از دست داده است!/آغاز خلع سلاح عشایر بختیاری


شاه: هر نوع نفوذ خائنانه خارجی از بین برده می‌شود روزنامه «اطلاعات» نوشت: شاهنشاه قبل از ظهر دیروز اسناد مالکیت گروه دیگری از کشاورزان منطقه لرستان را که به موجب قانون اصلاحات ارضی صاحب زمین شده‌اند در فرودگاه خرم‌آباد به نمایندگان آنان اعطا فرمودند.
 
شاه: هر وقت لازم باشد جان خود را فدای این آب و خاک می‌کنم! روزنامه «اطلاعات» نوشت: شاهنشاه که به لرستان سفر کرده است ساعت 4:30 بعدازظهر دیروز برای بازدید از آرمگاه سرباز گمنام رهسپار 12 کیلومتری شهر خرم‌آباد شد. در تمام مسیر هزاران نفر از طبقات مختلف مردم برای دیدار با شاهنشاه در طرفین راه اجتماع کرده بودند و برای سلامتی ذات ملوکانه اسپند در آتش می‌ریختند.
شاه در مقابل مجسمه سرباز گمنام گفت: تو سرباز ایران آرام و آسوده باش که تا دیروز افتخارات گذشته و حدود و ثغور کشور را به خوبی حفظ کردی و در نتیجه فداکاری‌ها و جانبازی‌های تو بود که تا امروز استقلال این مملکت حفظ شده است و امروز به وارث تو، یعنی به ما، اجازه داده شده است که نقشه‌هایی را برای سربلندی و سرافرازی ایران طرح کنیم. 
بعد از تو هر وقت لازم باشد مثل تو سرباز ایرانی جان خویش را فدای این آب و خاک خواهیم کرد و روح تو تا ابد زنده خواهد ماند.
 
روزنامه اطلاعات: ایران عظمت گذشته خود را با از کف دادن عدالت اجتماعی و مساوات از دست داده است! روزنامه «اطلاعات» در سرمقاله امروز خود با اشاره به سفر شاه به لرستان نوشت: اگر امروز شاه ایران پرچم انقلاب سفید را به دست گرفته و با اطمینان خاطر می‌گوید در سایه این انقلاب است که ایران بار دیگر خواهد توانست مجد و عظمت گذشته خود را بازیابد، بدان جهت است که ما عظمت گذشته خود را با از کف دادن عدالت اجتماعی و مساوات طبقاتی از دست داده‌ایم و پر واضح است که جبران آن ضایعه نیز میسر نیست مگر از طریق بازگرداندن همان مساوات و همان عدالت.1
 
آغاز خلع سلاح عشایر بختیاری سرهنگ دوم صمصامی از طرف لشکر استان دهم به ریاست حوزه انتظامات عشایر بختیاری منصوب و برای جمع‌آوری اسلحه غیر مجاز و برقراری نظم به این ناحیه آمد.
سرهنگ صمصمامی ضمن مصاحبه‌ای اظهار داشت: هدف من در درجه اول جمع‌آوری سلاح‌‌های غیر مجاز حتی تفنگ‌های دهن پر است و خواه و ناخواه ما در این کار موفق خواهیم شد و بعد نیز به سراغ سارقین خواهیم رفت.2
 
روزنامه اطلاعات، 30 شهریور 1342، صفحه 1


کد مطلب: 8151

آدرس مطلب :
https://www.iichs.ir/fa/news/8151/30-شهریور-1342

تاریخ معاصر
  https://www.iichs.ir