کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

25 مهر 1342

25 مهر 1398 ساعت 6:49

شاه: ایران و فرانسه هر دو دارای استقلال هستند!/سطح زندگی مردم ایران در بیست سال آینده به اروپا خواهد رسید!/آغاز مذاکرات نفت لندن/انحلال اداره حسابرسی مالیاتی


شاه: ایران و فرانسه هر دو دارای استقلال هستند! روزنامه «اطلاعات» نوشت: بعد از ظهر دیروز ژنرال دو گل، رئیس‌جمهور فرانسه، و بانو بنا به دعوت رسمی شاهنشاه و شهبانوی ایران برای یک دیدار چهارروزه وارد تهران شدند و مورد استقبال شاهنشاه و شهبانو و مردم تهران قرار گرفتند. 
پیش از ظهر دیروز نیز یک جلسه مطبوعاتی در پیشگاه شاهنشاه با شرکت نمایندگان مطبوعات و رادیو تلویزیون فرانسه در کاخ سفید سعدآباد تشکیل شد. شاهنشاه در این مصاحبه گفت: فرانسه و ایران از نظر اصول با یکدیگر وحدت نظر کافی دارند و این اصول عبارت از این است که هر یک از این دو کشور در منطقه خود احساس مسئولیت می‌کنند و دارای حس استقلال و توجه به عظمت خود هستند.
 
سطح زندگی مردم ایران در بیست سال آینده به اروپا خواهد رسید! شاه در مورد نقش ایران در منطقه خاورمیانه نیز گفت: در پاسخ به این سؤال که نقش ایران در منطقه خاورمیانه چیست باید بگویم که کشور ما مورد احترام همه همسایگان خود قرار دارد. کشور من در بیست سال آینده دارای جمعیتی دو برابر جمعیت امروز خواهد بود و سطح زندگی مردم آن به سطح زندگی مردم کشورهای اروپایی خواهد رسید. کشوری به ثروت ایران و با داشتن چهل‌میلیون نفر جمعیت و سطح زندگی بالا در این منطقه از جهان قطعا وزنه سنگینی به‌شمار می‌رود.1
  آغاز مذاکرات نفت لندن روزنامه «اطلاعات» نوشت: فواد روحانی از دیروز مذاکرات خود را در لندن آغاز کرده است. روحانی قبل از حرکت به لندن خاتمه مذاکرات اوپک را به تهران اطلاع داده است. در پایان کنفرانس هیچ گونه اطلاعیه یا حتی مصاحبه‌ای منتشر نشده است.
دومین مرحله مذاکرات نهایی روحانی، دبیرکل سازمان اوپک، با نمایندگان کمپانی‌های نفت حائز اهمیت زیادی است.
با آنکه فواد روحانی از نظر کمپانی‌های نفت نماینده ایران است، ولی عملا مذاکرات و نتایج آن شامل سایر کشورهای عضو اوپک نیز می‌شود. هنوز معلوم نیست که این مذاکرات تا چه مدت طول خواهد کشید. محافل نفتی معتقدند که موفقیت و سرعت مذاکرات لندن در صورتی ممکن است که تصمیمات دومین دوره جلسات شورای وزیران کشورهای عضو اوپک در جهت خلاف مذاکرات روحانی با نمایندگان کمپانی‌های عضو کنسرسیوم نفت ایران نباشد.
  انحلال اداره حسابرسی مالیاتی اداره حسابرسی اداره کل وصول تهران که یکی از ادارات مهم مالیاتی بود منحل شد و از این پس کلیه پرونده‌های مالیاتی برای تشخیص به سازمان تشخیص جدید واگذار خواهد گردید.
اداره حسابرسی کار رسیدگی به بیلان و اظهارنامه‌ها و دفاتر عملیات بازرگانی شرکت‌ها و مقاطعه‌کاران را بر عهده خواهد داشت و از آنجایی که مالیات شرکت‌ها و مقاطعه‌کاران بزرگ‌ترین رقم مالیاتی را تشکیل می‌داد اداره حسابرسی از مهم‌ترین ادارات وصول تهران محسوب می‌شد.2
 
روزنامه اطلاعات، 25 مهر 1342، صفحه 1


کد مطلب: 8236

آدرس مطلب :
https://www.iichs.ir/fa/news/8236/25-مهر-1342

تاریخ معاصر
  https://www.iichs.ir