کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

17 آبان 1342

17 آبان 1398 ساعت 0:00

یکی از مشکلات دولت بودجه اضافی سی‌میلیارد ریالی برنامه سوم است!/ نمایندگانی که هنوز از کار سابق خود دست نکشیده‌اند و حقوق می‌گیرند!/ «جامعه یهودیان» به اعلیحضرت خروس و مرغ طلایی می‌دهند!/ چه کسی وزیر دارایی خواهد بود؟!/ هندی‌ها به دنبال امتیاز نفت در آب‌های ساحلی ایران!


یکی از مشکلات دولت بودجه اضافی سی‌میلیارد ریالی برنامه سوم است! «تهران‌مصور» نوشت: گفته می‌شود یکی از مشکلات دولت در حال حاضر مسئله اضافه کردن سی‌میلیارد ریال به بودجه برنامه سوم است که معلوم نیست از کجا باید تأمین شود!
عده‌ای معتقدند که این مبلغ باید به صورت وام از خارج تأمین شود و بعضی از کارشناسان اقتصادی عقیده دارند که این مبلغ را باید از محل اضافه درآمد نفت تأمین کرد. گفته می‌شود تکلیف این سی‌میلیارد ریال تا هفته دیگر روشن خواهد شد.
 
نمایندگانی که هنوز از کار سابق خود دست نکشیده‌اند و حقوق می‌گیرند! «تهران‌مصور» نوشت: با وجودی که نزدیک به دو ماه از افتتاح مجلسین می‌گذرد، مع‌هذا هنوز بعضی از نمایندگان مجلس که سابقا معاونت وزارت خانه و یا ریاست و عضویت هیئت‌مدیره شرکت‌ها و مؤسسات دولتی را داشتند از کار سابق خود دست نکشیده‌اند و هنوز از این مؤسسات حقوق دریافت می‌کنند.
عده این قبیل وکلا تا قبل از تصویب اعتبارنامه‌ها خیلی زیاد بود، لکن پس از آن خیلی از آنان از کار سابق خود دست کشیده‌اند و به چند نفر بقیه اطلاع داده شد که چون ادامه کار آنان در سمت‌های قبلی مغایر و مخالف با قانون است، لذا باید هر چه سریع‌تر استعفا دهند.
 
«جامعه یهودیان» به اعلیحضرت خروس و مرغ طلایی می‌دهند! «تهران‌مصور» نوشت: چون نوروز سال 1343 با روز شنبه مصادف خواهد بود بنا به یک سنت قدیمی در روزگار باستان در سالی که روز اول آن با شنبه مقارن می‌شد سران اقلیت‌ها به‌خصوص یهودی‌ها خروس و مرغ طلایی با تشریفات خاصی به حضور شاهنشاه تقدیم می‌نمودند؛ ازاین‌رو شنیده شده است که جامعه یهودیان درصدد است این رسم را مجددا احیا نموده و در روز اول سال آینده، خروس و مرغ طلایی به پیشگاه شاهنشاه تقدیم نماید.
 
چه کسی وزیر دارایی خواهد بود؟! «تهران‌مصور» نوشت: هنوز وزیر دارایی تعیین نشده و مطالعه پیرامون انتخاب وزیر دارایی جدید، که مسئولیت تنظیم بودجه کل کشور را برای 1343 به عهده خواهد داشت، پایان نیافته است.
خبرنگار «تهران‌مصور» گزارش می‌دهد تلاش‌ها و اقداماتی که برای بازگشت بهنیا به وزارت دارایی به عمل آمد به نتیجه نرسید و درنتیجه اکنون نام چهار نفر باقر پیرنیا، استاندار فارس، مهندس انصاری، رئیس آب و برق خوزستان، شعاعی، وزیر اسبق دارایی و دکتر زاهدی، رئیس هیئت‌مدیره بانک کشاورزی، برای تصدی پست وزارت دارایی برده می‌شود، ولی در بین کاندیداهای فوق باقر پیرنیا بیش از دیگران شانس موفقیت دارد.
 
هندی‌ها به دنبال امتیاز نفت در آب‌های ساحلی ایران! «تهران‌مصور» نوشت: به دنبال پیشنهادهای دو نفر از نمایندگان هند که برای مذاکره با هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت درباره بهره‌برداری از نفت ایران به تهران آمده بودند از طرف شرکت ملی نفت چهار نفر مذاکراتی با این هیئت به عمل آوردند.
هندی‌ها اصرار دارند که در آب‌های ساحلی ایران از حیث نفت امتیازاتی به‌دست بیاورند و اکنون مطالعه درباره این پیشنهاد ادامه دارد.1
 
 


کد مطلب: 8302

آدرس مطلب :
https://www.iichs.ir/fa/news/8302/17-آبان-1342

تاریخ معاصر
  https://www.iichs.ir