کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

12 آذر 1342

12 آذر 1398 ساعت 0:00

مجلس امروز کاری نداشت تعطیل بود!/ورود حاکم قطر به تهران/با وجود آغاز فصل سرما اکثر مدارس فاقد بخاری هستند!/استاندار خوزستان: عده کثیری از مردم در راه قاچاق فعالیت می‌کنند!/قاچاقچیان بزرگی را می‌شناسم که حجره و تجارتخانه دارند!/باید در یک مدرسه مقدماتی دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در آمریکا را به ذائقه مردم این کشور عادت دهیم!


مجلس امروز کاری نداشت تعطیل بود! روزنامه «اطلاعات» نوشت: جلسه علنی مجلس شورای ملی امروز تشکیل نگردید. علت عدم تشکیل جلسه علنی مجلس شورای ملی نبودن لایحه‌ای در دستور مجلس بود. وقتی که اعلام شد جلسه علنی تشکیل نمی‌گردد حسنعلی منصور، رهبر فراکسیون نهضت ششم بهمن، اعضای فراکسیون را دعوت به تشکیل جلسه کرد.
در این جلسه درباره امور مقدماتی مربوط به تشکیل حزب ایران نوین و لایحه استخدام کشوری مذاکره و تبادل نظر شد.
 
ورود حاکم قطر به تهران بعد از ظهر امروز شیخ احمد بن علی آل ثانی، حاکم قطر، با قطار مخصوص از خرمشهر وارد تهران گردید.
در ایستگاه راه آهن نخست‌وزیر و عده‌ای از وزرا و شخصیت‌های سیاسی و نظامی از وی استقبال کردند.
 
با وجود آغاز فصل سرما اکثر مدارس فاقد بخاری هستند! «کیهان» نوشت: از چند روز قبل هوای تهران رو به سردی گذاشته و از دو روز قبل بارندگی آغاز شده است، اما هنوز اغلب دبستان‌ها فاقد بخاری هستند و دانش‌آموزان ناچار با پالتو در سر کلاس حاضر می‌شوند.
مدیران دبستان‌ها اظهار می‌دارند هنوز بخاری در کلاس‌ها گذاشته نشده و کمبود بخاری‌های مورد نیاز ما نیز از طرف رؤسای ادارات فرهنگ تأمین نشده است؛ از طرفی اعتبار لازم تاکنون برای مصرف سوخت در اختیار نداریم. مدیران مدارس گفتند از جیب خودمان نفت می‌خریم تا بچه‌ها ناراحت نباشند.1
  استاندار خوزستان: عده کثیری از مردم در راه قاچاق فعالیت می‌کنند! سرتیپ صفاری، استاندار خوزستان، اظهار داشت: طی شش ماه اخیر حدود 40 درصد از میزان قاچاق در جنوب کاسته شده است. پایین آمدن قاچاق به علت کنترل شدیدی است که از طرف مأمورین مربوطه و به‌خصوص ژاندارمری اعمال می‌شود و اخیرا نیز برای کنترل و مراقبت بیشتر در مناطق وسیع و طولانی مرزهای جنوب دو هواپیما و دو هلیکوپتر و 12 ناوچه مسلح تجهیز شده است.
تیمسار صفاری گفت: مبارزه با قاچاق و قاچاقچیان در جنوب در مرحله اول مستلزم داشتن قوانین و مقررات شدیدی است و متأسفانه مقررات موجود برای ریشه‌کن کردن این فساد کافی نیست و در نتیجه عده کثیری از مردم به جای اینکه انرژی خود را در کارهای سالم و مفید اجتماعی و تولید صرف کند، در راه بسط و توسعه قاچاق فعالیت می‌کنند و بالطبع نیروی فوق‌العاده و به‌خصوصی با صرف هزینه قابل توجهی از طرف دولت برای مبارزه با این عده لازم است.
استاندار خوزستان اضافه کرد: برای نمونه باید بگویم افرادی که هنگام خروج از مرز به طور قاچاق دستگیر می‌شوند فقط 52 ریال به عنوان جریمه پرداخته و بلافاصله آزاد می‌شوند؛ مثلا در ماه گذشته مأمورین ما 4100 قاچاقچی را هنگام عبور از مرز آبی و زمینی جنوب دستگیر کردند که هر یک با پرداخت 52 ریال آزاد شدند درحالی‌که اگر مجازات و جرائم سنگینی درباره آنان اعمال شود و همچنین وسایل قاچاق نیز در ضبط دائم دولت درآید، به طور قطع میزان قابل توجهی از میزان قاچاق کاسته شده و ضمنا عده کثیری از این خیال اصولا منصرف خواهند شد.
 
قاچاقچیان بزرگی را می‌شناسم که حجره و تجارتخانه دارند! وی افزود: هم‌اکنون من در خوزستان قاچاقچیان بزرگی را می‌شناسم که هر کدام صدها نفر در اختیار و استخدام خود دارند و خود نیز مانند تجار و افراد سرشناس ظاهری آراسته داشته و هر یک حجره یا تجارتخانه‌ای دارند و حتی در کارهای عام‌المنفعه غالبا پیشقدم هستند، ولی در باطن کار اصلی آنان قاچاق است.2
  باید در یک مدرسه مقدماتی دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در آمریکا را به ذائقه مردم این کشور عادت دهیم! روزنامه «اطلاعات» نوشت: هفته گذشته  بنا به دعوت انجمن مشاورین دانشجویان خارجی دانشگاه‌های آمریکا مهندس حبیب نفیسی، وزیرمختار، عهده‌دار امور فرهنگی سفارت کبری شاهنشاهی و سرپرست دانشجویان ایرانی در آمریکا در کنفرانس سه‌روزه مشاورین دانشجویان خارجی در شهر راچستر شرکت کرد.
مهندس نفیسی در این کنفرانس گفت: باید از طرف دولت و دانشگاه‌های آمریکا یک مدرسه مقدماتی در تهران تأسیس گردد و دانشجویانی که قصد عزیمت به آمریکا را جهت ادامه تحصیلات خود دارند در آن مدرسه زبان انگلیسی را کامل کنند و با آداب معاشرت و رسوم و قوانین آمریکا آشنا شوند و حتی در کافه‌تریای مخصوصی در این مدت ذائقه آنان را به غذای آمریکایی عادت دهند و بالاخره با راهنمایی مشاورین مطلع ایرانی و آمریکایی مطابق ذوق و استعداد خویش رشته مورد علاقه خود را با توجه به احتیاجات آینده مملکت انتخاب کنند.3
 
روزنامه اطلاعات، 12 آذر 1342، صفحه 1


کد مطلب: 8384

آدرس مطلب :
https://www.iichs.ir/fa/news/8384/12-آذر-1342

تاریخ معاصر
  https://www.iichs.ir