کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

14 دی 1342

14 دی 1398 ساعت 0:00

مهلت سرلشکر دفتری برای تقاضای تجدید نظر نسبت به حکم  صادره/فوت دوازده نفر در راه زنجان بر اثر برف و بوران/سفیر عراق در لندن جایگزین فواد روحانی در اوپک شد/سیصد تصویب‌نامه دوران فترت به مجلس تقدیم می‌شود/ثبت 42 شرکت داخلی و خارجی در آذرماه/روزنامه «کیهان»: همه فلاسفه نقشه بکشند ایران را خراب کنند مثل رجال ایران نمی‌توانند!


مهلت سرلشکر دفتری برای تقاضای تجدید نظر نسبت به حکم  صادره روزنامه «اطلاعات» نوشت: امروز تیمسار سرتیپ صدوقی، دادستان دادرسی ارتش، درباره اینکه آیا تیمسار سرلشکر دفتری و سایر متهمین پرونده کارخانه باطری‌سازی ارتش تقاضای تجدید نظر کرده‌اند، اظهار داشت: طبق قانون دادرسی ارتش پس از صدور رأی دادگاه، متهمین پنج روز مهلت دارند که نسبت به رأی صادره  تقاضای تجدیدنظر نمایند و هنوز دادگاه به اینجانب اطلاع نداده است که از متهمین کسی تقاضای تجدید نظر کرده است یا نه؟!
وی ادامه داد: البته هنوز وقت باقی است و چنانچه متهمین تقاضای تجدید نظر نکنند، حق دادستان است که نسبت به رأی صادره تقاضای تجدید نظر کند و من هم سرگرم بررسی نسبت به رأی صادره هستم.
 
فوت دوازده نفر در راه زنجان بر اثر برف و بوران روزنامه «اطلاعات» نوشت: در اغلب شهرها مجددا ریزش برف آغاز شد و راه‌های گیلان مسدود گردید. بر اساس این گزارش در راه زنجان و چند جاده دیگر بر اثر برف و بوران و یخبندان دوازده نفر دیگر از سرما خشک شدند.
 در اراک سرما به 27 درجه زیر صفر رسیده و دستگاه‌های پمپ گازوئیل و نفت و بنزین شهر یخ زده است.
بر اثر انسداد راه خمین ـ گلپایگان ـ خوانسار صدها نفر مسافر چندین شبانه‌روز است سرگردان‌اند.
عمارت غله زنجان نیز بر اثر برف و بوران فرو ریخته است. طغیان کارون نیز ادامه دارد و بیمارستان و تصفیه‌خانه آب خرمشهر را سیلاب فرار گرفته است.1
 
سفیر عراق در لندن جایگزین فواد روحانی در اوپک شد روزنامه «کیهان» نوشت: عبدالرحمن بزاز، سفیر کبیر عراق در لندن، طبق اطلاعیه منتشره از مرکز اوپک در ژنو، به سمت دبیر کلی اوپک منصوب گردیده است.
فواد روحانی، دبیر کل سابق اوپک، به اتفاق آقایان دکتر فلاح و دکتر فرهنگ مهر، اعضای هیئت نمایندگی ایران در کنفرانس ریاض، به تهران مراجعت کردند.
 
سیصد تصویب‌نامه دوران فترت به مجلس تقدیم می‌شود روزنامه «کیهان» نوشت: وزارت دارایی مشغول بررسی بیش از سیصد تصویب‌نامه دوران فترت است. این تصویب‌نامه‌ها جزء آن دسته تصویب‌نامه‌هایی است که قبلا دولت یکجا آن را به مجلس تسلیم کرده بود، ولی مجلس آنها را به دولت برگرداند تا حداکثر طی یک ماه آنها را مجددا بررسی کرده و در صورت لزوم به طور جداگانه به مجلس تقدیم کند.
سیصد تصویب‌نامه‌ای که اکنون در وزارت دارایی مورد بررسی قرار گرفته است آن قسمت از تصویب‌نامه‌های دورات فترت است که جنبه مالی دارد و قبلا نیز وزارت دارایی در تهیه آنها دخیل بوده است.
 
ثبت 42 شرکت داخلی و خارجی در آذرماه روزنامه «کیهان» نوشت: در آذرماه گذشته 42 شرکت داخلی و یک شرکت خارجی به ثبت رسیده است. میزان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مزبور بالغ بر 1250 میلیون ریال بوده است.
از شرکت‌های ثبت‌شده 16 شرکت سهامی و 23 شرکت با مسئولیت محدود و دو شرکت نسبی و دو شرکت تعاونی بوده است و از نظر نوع فعالیت، 10 شرکت برای امور صنایع و 6 شرکت برای امور ساختمانی، 26 شرکت جهت امور بازرگانی و یک شرکت برای امور حمل و نقل و ارتباطات تشکیل یافته است.
  روزنامه «کیهان»: همه فلاسفه نقشه بکشند ایران را خراب کنند مثل رجال ایران نمی‌توانند! روزنامه «کیهان» در سرمقاله امروز خود نوشت: آقای علم در سازمان تشخیص مالیات گفتند: «مملکت ما ورشکسته نیست و ورشکسته هم نبود؛ این مملکت را ورشکسته اعلام کردند یا کوشیدند مملکت را ورشکسته کنند». این دومین باری است که من می‌شنوم آقای علم می‌گویند مملکت ما غنی است و پول دارد. عقیده من هم همین است، ولی در اینکه آن شخص یا اشخاصی که ایشان به آنها اشاره کردند که روی نقشه منظمی می‌خواستند مملکت را وربشکنند با ایشان هم‌عقیده نیستم؛ زیرا من در میان رجال هوچی و جاه‌طلب این مملکت یک نفر هم سراغ ندارم که برای تخریب هم نقشه داشته باشد منتها به قول پرنس ملکم‌خان، اگر تمام فلاسفه دنیا جلسه تشکیل دهند و نقشه بکشند که چگونه یک مملکتی را خراب کنند مثل رجال ایران که بدون نقشه می‌‎کنند نمی‎توانند.
اینها فقط یک نقشه دارند و آن تظاهر و خودنمایی است. می‌خواهند بگویند مملکت خراب بود و ما آمدیم درست کردیم یا از بس دیگران خراب کرده بودند قابل اصلاح نبود.2
 


کد مطلب: 8478

آدرس مطلب :
https://www.iichs.ir/fa/news/8478/14-دی-1342

تاریخ معاصر
  https://www.iichs.ir