کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

1 بهمن 1342

1 بهمن 1398 ساعت 1:25

در مجلس شورای ملی مطرح شد: سال‌هاست جوانان ایرانی از تعلیم و تربیت دینی برکنار مانده‌اند!/ جوان‌های ما در ایران تعلیمات دینی دارند که از جوان‌هایمان در خارج انتظار داشته باشیم؟!/ بودجه تعلیمات دینی و قرآن را برای استخدام غیرمسلمان‌ها هزینه می‌کنند!/ هیچ‌گاه یک فرد متدین به وطنش خیانت نمی‌کند/ در همه جنگ‌ها پشت جبهه توسط ستون پنجم تهدید می‌شده است!/ در شهریور 1320 وقتی دشمن حمله کرد تمام مأمورین دولت، افسرها و حتی رؤسای بهداری فرار کردند!/ اسدالله علم: اوپک از منافع خود نمی‌گذرد/


 
در مجلس شورای ملی مطرح شد: سال‌هاست جوانان ایرانی از تعلیم و تربیت دینی برکنار مانده‌اند! ابوالفضل حاذقی، نماینده جهرم، در جلسه امروز مجلس شورای ملی در نطق پیش از دستور خود گفت: باید اولیای وزارت فرهنگ ایران و دانشگاه‌های ایران درک بکنند که آنها جوان‌های مملکت را باید دارای ایمان بکنند برنامه داشته باشند. بدون برنامه محال است.
الان جوانان ما سال‌هاست دیگر از اصول تعلیم و تربیت دینی برکنار مانده‌اند، سال‌هاست که جوان‌های ما دیگر راه مسجد و جوامع دینی جلوی پای آنان باز نشده و سال‌هاست که معلمین ما وظیفه بزرگشان را که تربیت روحی جوانان است فراموش کرده و فقط توجهشان به این است که آنها را برای امتحان و موفقیت در امتحانات علمی آماده بکنند.
 
جوان‌های ما در ایران تعلیمات دینی دارند که از جوان‌هایمان در خارج انتظار داشته باشیم؟!
در همه جای دنیا که بنده بوده‌ام چهارده سال است که من نمایندگی ایران را در کنفرانس‌های خارج دارم و در تمام مجامع دینی شرکت کرده‌ایم ندیده‌ام که ایرانی‌ها شرکت کنند نه تنها در آنجا‌ها همین جا را ملاحظه بفرمایید اگر بگویند که یزد دور است گز نزدیک است مگر در ایران جوان‌های ما در دانشگاه یا در دبیرستان‌های ما تعلیمات دینی به قدر کافی دارند؟ مسجد می‌روند؟ نماز می‌خوانند؟ روزه می‌گیرند؟ عمل می‌کنند تا این جوان‌های ما مخصوصا در خارج در آمریکا یا اروپا رفتار نمایند؟!
 
بودجه تعلیمات دینی و قرآن را برای استخدام غیرمسلمان‌ها هزینه می‌کنند!
من شنیده‌ام از بودجه معلم شرعیات اشخاص غیر مسلمان را به کار می‌گمارند؛ البته آنها هم محترم‌اند؛ البته من عقیده‌ام توهین به غیر مسلمان نیست؛ چون همه ما آفریده خداوند هستیم و حقوق متساوی داریم، ولی اینکه بودجه تعلیمات دینی و قرآن و شرعیات را بدهند به یک معلم غیر مسلمان از این جهت است آن علاقه‌ای که باید به امور اخلاقی و دینی داشته باشند ندارند
شهربانی چند روز پیش اعلام کرد دو روز از ماه رمضان گذشته گفت نسبت جنایات به نسبت یک به چهار پایین آمده برای اینکه وظیفه دینی مردم سبب می‌شود خیلی از جنایات و جرائم پایین بیاید برای چیست؟ برای این است که عمل به اصول دینی و وظایف دینی سبب می‌شود که جنایت نباشد، فحشا نباشد، طلاق و طلاق‌کشی نباشد، مست شدن نباشد، و چاقوکشی و همدیگر را کشتن نباشد، قماربازی که شب بنشینند پول ملت را که در چه کیفیت به دست آمده خرج قمار کنند نباشد.
 
هیچ‌گاه یک فرد متدین به وطنش خیانت نمی‌کند/ در همه جنگ‌ها پشت جبهه توسط ستون پنجم تهدید می‌شده است! این پول باید صرف سرمایه‌گذاری برای بهبود وضع کارگران برای کمک به مردم بشود نه صرف قماربازی. وقتی که مردم را به اصول دینی وادار کردید آنها دیگر خائن نمی‌شوند. نمایندگان محترم هیچ شنیده‌اید که یک مرد متدین باایمان به وطنش خیانت بکند، در جنگ‌های گذشته همه جا پشت جبهه‌ها بزرگ‌ترین خطری که ملت را تهدید کرد در میدان جنگ نبود، بلکه بی‌ایمانی در افراد بود که آنها ستون پنجم تشکیل داده و به ضرر ملت کار کردند و به ملت خودشان خیانت کردند؛ به ضرر ملت با دشمن هم‌دست شدند و ملتشان را به اجنبی فروختند.
 
در شهریور 1320 وقتی دشمن حمله کرد تمام مأمورین دولت، افسرها و حتی رؤسای بهداری فرار کردند! بنده خودم موقعی که جنگ شد اولین مأموریتی که داشتم در مازندران بود. در آنجا بودم که قضیه شوم شهریور پیش آمد. نمایندگان محترم این را در نظر دارید، دیدم به مجرد اینکه اعلام شد طیاره‌های شوروی از این طرف و طیاره‌های انگلستان از آن طرف مرز آمدند، با چشم خودم دیدم تمام مأمورین دولت، تمام افسرها تمام رؤسای اداره‌ها حتی رئیس بهداری، که در جنگ کاری به او ندارند، رئیس فرهنگ تمام گریختند و رفتند. یک روزی یک عضو اداره حسابداری آنجا آمد پیش من، من متصدی امور صنایع و معادن و رئیس هنرستان آنجا بودم گفت: اتومبیل دارید طیاره‌ها دارند می‌آیند از اینجا فرار کنیم برویم. گفتم اتومبیل از برای اینکه فرار کنیم نیست برای این است که با آن خدمت کنیم ما حقوق از ملت گرفتیم تا یک همچو روزی بیاییم استقلال مملکتان را حفظ کنیم. خون ما از کی رنگین‌تر است. اگر آمدند همه ملت را کشتند ما مأمورین دولت را هم بکشند.1
 
اسدالله علم: اوپک از منافع خود نمی‌گذرد دیروز در کنفرانس پنجم اوپک تصمیم گرفته شد قطعنامه‌های مصوبه ریاض به اطلاع عامه برسد؛ به همین علت نخست‌وزیر بعد از ظهر دیروز طی یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: در کنفرانس ریاض در قطعنامه اول تأیید شده که پیشنهاداتی از طرف شرکت‌ها به سه دولت واصل شده و چون این پیشنهادات پیشرفتی در مقاصد اوپک می‌باشد و ممکن است منتهی به نتیجه شود از اقدام یک‌جانبه که در کنفرانس بیروت مذاکره شده بود صرف نظر می‌شود.
نخست‌وزیر افزود: دولت ایران همیشه یکی از دولت‌های وفادار به تعهدات بین‌المللی خود بوده است و به اوپک هم کمال علاقه را داریم.
وی تأکید کرد اوپک از منافع حقه خود نمی‌گذرد. 
به گفته نخست‌وزیر نمایندگان ایران، عراق و عربستان مأمور مذاکره با کمپانی‌های نفت شدند.2
 
روزنامه اطلاعات، 1 بهمن 1342، صفحه 1
 


کد مطلب: 8539

آدرس مطلب :
https://www.iichs.ir/fa/news/8539/1-بهمن-1342

تاریخ معاصر
  https://www.iichs.ir