کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

12 بهمن 1342

12 بهمن 1398 ساعت 0:00

شاه که برای تماشای مسابقات المپیک به خارج رفته عزم شکار هم کرد!/پنج میلیون درخت مرکبات از بین رفت/فواد روحانی: وضع در اوپک از گذشته امیدوارکننده‌تر است!


شاه که برای تماشای مسابقات المپیک به خارج رفته عزم شکار هم کرد!
روزنامه «اطلاعات» به نقل از خبرگزاری آلمان نوشت: اعلیحضرت شاهنشاه ایران که اکنون برای تماشای مسابقات المپیک در اینسبروک به سر می‌برند دیروز در کوه‌های اطراف به شکار پرداختند و یک بز کوهی سه‌ساله شکار کردند.
عده‌ای از شکارچیان اتریشی و محافظان شخصی همراه اعلیحضرت بودند. روز پنجشنبه معلم اسکی علیاحضرت شهبانو نیز گفت ایشان در درس‌های خود پیشرفت زیادی کردند.
 
پنج میلیون درخت مرکبات از بین رفت
روزنامه «اطلاعات» نوشت: گزارش خبرنگاران ما در شهرستان‌ها حاکی است که به دنبال نزول برف سنگین قبلی دیشب مجددا برف سنگینی در اغلب نقاط شمالی کشور نازل شد که موجب انسداد راه‌ها و خسارات و خرابی‌هایی گردید.
متعاقب طوفان وحشتناکی که در شهسوار حادث گردید شاخه‌های درختان کهنسال شکست و تمام ارتباطات تلفنی و تلگرافی شهسوار قطع شد و تمام مدارس این شهرستان نیز تعطیل شد.
بر اساس این گزارش بیش از پنج‌میلیون اصله درخت مرکبات اعم از درختان بارور و غیر بارور در باغات مرکبات این شهرستان و بخش‌های حومه آن وجود داشت که بر اثر نزول برف‌های سنگین و پی در پی امسال به کلی از بین رفت و می‌توان گفت: بالغ بر چهل‌میلیون ریال خسارت به باغداران و خریداران مرکبات وارد شد.
در ایذه بختیاری نیز به علت نبودن علوفه و انسداد راه گوسفند را یکی 5 تومان می‌فروشند.
 
فواد روحانی: وضع در اوپک از گذشته امیدوارکننده‌تر است!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: فواد روحانی، دبیر کل اوپک، امروز ضمن مصاحبه اختصاصی با روزنامه «تایمز مالی» چاپ لندن توضیحاتی درباره قطعنامه‌های اوپک و راه آینده آن داد.
وی در مورد بهره مالکانه گفت: وضع از گذشته امیدوارکننده‌تر است و به گمان من این امکان وجود دارد که قبل از اجلاسیه مشورتی 6 آوریل اوپک راه حل عادلانه و مسالمت‌آمیزی دراین‌باره یافت شود.
روحانی گفت هنگامی که مذاکرات بهره مالکانه پایان یافت اوپک فرصت خواهد داشت به کارهای داخلی خود برسد و قانون نفت واحدی به‌وجود آورد و طبق ماده 41 دادگاه عالی آن را تأسیس کند.1   
 
روزنامه اطلاعات، 12 بهمن 1342، صفحه 1


کد مطلب: 8570

آدرس مطلب :
https://www.iichs.ir/fa/news/8570/12-بهمن-1342

تاریخ معاصر
  https://www.iichs.ir