کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

2 اسفند 1342

2 اسفند 1398 ساعت 0:00

مطلعین، تغییر کابینه اسدالله علم قبل از عید نوروز را قطعی می‌دانند!/حسنعلی منصور: اهل حرف زدن نیستیم، برای کلیه امور مملکتی برنامه داریم!/سرمایه‌گذاری لهستان و آلمان در ایرن/پیشنهاد هند برای تصفیه نفت ایران در کلکته!


مطلعین، تغییر کابینه اسدالله علم قبل از عید نوروز را قطعی می‌دانند!
«تهران‌مصور» نوشت: شایعات مربوط به تغییر کابینه که از مدت ها پیش بر سر زبان‌ها بود، در این هفته یک بار دیگر پس از نطق اسدالله علم، نخست‌وزیر، در دانشگاه پهلوی شیراز قوت گرفت و برخی از مطلعین تغییر کابینه را طی چند روز آینده قبل از عید نوروز قطعی می‌دانند.
اسدالله علم، نخست‌وزیر 42 ساله ایران که از نوزده ماه پیش تاکنون بر صندلی صدارت تکیه زده و قبل از مسافرت شاهنشاه به اروپا به ریاست دانشگاه پهلوی منصوب شد، چند روز پیش در دانشگاه پهلوی خطاب به استادان و دانشجویان گفته بود: به زودی برای تصدی پست جدید خدمت آقایان خواهد رسید.
علم که سی‌وهفتمین نخست‌وزیر و در عین حال از جوان‌ترین نخست‌وزیران ایران می‌باشد از مدت‌ها پیش خود تمایل به کناره‌گیری کرده بود.
وی چند روز پیش به خبرنگار سیاسی «تهران‌مصور» گفت: هیچ دولتی ابدی نیست. من به فرمان شاهنشاه بزرگ مأمور کار شده‌ام و هر وقت شاهنشاه مقرر فرمایند در پست دیگری به خدمت‌گزاری ادامه خواهم داد.
 
حسنعلی منصور: اهل حرف زدن نیستیم، برای کلیه امور مملکتی برنامه داریم!
«تهران‌مصور» نوشت: با توجه به اوضاع و احوال و قراین موجود شانس حسنعلی منصور، دبیر کل حزب جدیدالتأسیس «ایران نوین» و لیدر فراکسیون نهضت ائتلافی ششم بهمن، برای احراز نخست‌وزیری بیش از دیگران است.
حسنعلی منصور دو سال از نخست‌وزیر فعلی کوچک‌تر است و در صورت احراز کرسی صدارت تنها نخست‌وزیری است که بر جای پدر تکیه خواهد زد و در زمان حیات او در رأس دولت قرار خواهد گرفت.
خبرنگار سیاسی «تهران‌مصور» از دبیر کل حزب ایران نوین پرسید با توجه به اوضاع و احوال مملکت در صورت تصدی امور دولت تا چه اندازه به موفقیت برنامه‌های دولت احتمالی خود مطمئن است؟ وی پاسخ داد: ما اهل حرف زدن نیستیم؛ ما امیدواریم جواب این سؤال را در آینده عملا بدهیم.
وی همچنین گفت: ما برای کلیه امور مملکتی به‌خصوص در امور اقتصادی، پروژه‌هایی داریم که با جدیت و پشتکار تمام آنها را به مرحله اجرا درخواهیم آورد.
طرفداران حزب ایران نوین موفقیت حسنعلی منصور را به خاطر همکاری گروهی از افراد تحصیل‌کرده و صاحب نظر با او قطعی می‌دانند و معتقدند که حسنعلی منصور چون با تیم مجهزی خواهد آمد، برای اجرای برنامه‎های عمرانی و اقتصادی آمادگی خواهد داشت.
 
سرمایه‌گذاری لهستان و آلمان در ایرن
دیروز قرارداد سرمایه‌گذاری آلمان و لهستان در ایران طی تشریفاتی به امضای نمایندگان «ایران و آلمان» و «ایران و لهستان» رسید.
به موجب این قرارداد دولت لهستان پانزده میلیون دلار به ایران اعتبار خواهد داد تا مؤسسات دولتی و مؤسسات خصوصی با مقررات خاصی از این اعتبارات استفاده نمایند.
 
پیشنهاد هند برای تصفیه نفت ایران در کلکته!
«تهران‌مصور» نوشت: اطلاع حاصل شده است در تعقیب پیشنهاد قبلی هند در مورد اکتشاف و تولید نفت در ایران، اکنون نمایندگان دولت این کشور مشغول مذاکره با یک هیئت ایرانی به ریاست دکتر فلاح شده‌اند.
گفته می‌شود دولت هند پیشنهاد کرده است که در کلکته پالایشگاهی جهت تصفیه نفت ایران تأسیس شود.
از سوی دیگر هفته گذشته هیئتی از نمایندگان کمپانی‌های عضو کنسرسیوم به تهران آمدند و با مسئولین شرکت ملی نفت ایران تماس گرفتند و راجع به مسائل نفتی با آنها مذاکراتی به عمل آوردند.1


کد مطلب: 9635

آدرس مطلب :
https://www.iichs.ir/fa/news/9635/2-اسفند-1342

تاریخ معاصر
  https://www.iichs.ir