به گزارش روابط عمومی پژوهشکده تاریخ معاصر، برای نخستین‌بار هزاران برگه سند از آرشیوهای آمریکایی درباره تحولات سیاسی ـ اقتصادی ایران در دوره اشغال در قالب کتاب «اسناد اشغال ایران» (قحطی و بحران غذایی ۱۹۴۵-۱۹۴۱) منتشر شد
برای نخستین‌بار هزاران برگه سند از آرشیوهای آمریکایی درباره دوران اشغال ایران منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشکده تاریخ معاصر؛ برای نخستین‌بار هزاران برگه سند از آرشیوهای آمریکایی درباره تحولات سیاسی ـ اقتصادی ایران در دوره اشغال در قالب کتاب «اسناد اشغال ایران» (قحطی و بحران غذایی ۱۹۴۵-۱۹۴۱) به همت انتشارات پژوهشکده تاریخ معاصر به نمایشگاه کتاب رسید.

کمتر کشوری را مانند ایران می‌توان یافت که با وجود اعلام بی‌طرفی، آماج لطمات و آسیب‌های ناشی از جنگ جهانی دوم قرار گرفته باشد. اشغال ایران پیامدهای سیاسی و اقتصادی ناگواری برای کشور داشت که قحطی گسترده در سراسر کشور، یکی از آنها بود. کتاب «اسناد اشغال ایران» مجموعه ارزشمندی از اسناد آرشیوهای آمریکایی درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران در دوران اشغال است. عمده اسناد این مجموعه 10 جلدی مربوط به مکاتبات سفارت آمریکا در تهران با وزارت خارجه آن کشور، گزارش‌های اداره خدمات استراتژیک  (OSS)، گزارش‌‌ وابسته‌های نظامی و گزارش‌های مطبوعاتی است.

گفتنی است تا کنون 6 جلد از مجموعه 10 جلدی کتاب «اسناد اشغال ایران» در بهار 1403 توسط انتشارات پژوهشکده تاریخ معاصر منتشر و روانه بازار نشر شده است.
 
تصویر روی جلد کتاب «اسناد اشغال ایران» (قحطی و بحران غذایی ۱۹۴۵-۱۹۴۱)


 
جهت تهیه کتاب «اسناد اشغال ایران» (قحطی و بحران غذایی ۱۹۴۵-۱۹۴۱) به فروشگاه کتاب پژوهشکده تاریخ معاصر در فضای مجازی یا مراکز پخش کتاب‌های این پژوهشکده در تهران و شهرستان‌ها مراجعه فرمایید.
https://iichs.ir/vdch-xni.23nmidftt2.html
iichs.ir/vdch-xni.23nmidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما