وزیر کار: با مقامات کنسرسیوم برای اخراج نشدن کارگران پالایشگاه مذاکره می‌کنیم!/سرمایه‌گذاری فرانسوی‌ها در ایران/توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای اروپای شرقی
8 شهریور 1342
وزیر کار: با مقامات کنسرسیوم برای اخراج نشدن کارگران پالایشگاه مذاکره می‌کنیم! خسروانی، وزیر کار، در آبادان اظهار داشت: از طرف دولت با مقامات کنسرسیوم در مورد عدم اخراج کارگران پالایشگاه به‌زودی مذاکراتی انجام خواهد شد.
مقامات کنسرسیوم به «تهران‌مصور» اظهار داشتند: از اوایل 1963 شرکت‌های عامل نفت ایران بازخرید حقوق کارگران ایران را موقوف کرده‌اند؛ بنابراین در حدود شش‌هزار کارگر ایرانی اخراج شده‌اند، ولی طرح بازنشستگی قبل از موعد در حال اجراست و کلیه کارگران بین 50 تا 60 سال با بازخرید حقوق دو تا سه سال بازنشسته می‌شوند.
  سرمایه‌گذاری فرانسوی‌ها در ایران «تهران‌مصور» نوشت: مشاور مالی دولت فرانسه در خاورمیانه یکشنبه این هفته به تهران وارد شد. در مدت اقامت وی در تهران مذاکراتی پیرامون توسعه مناسبات اقتصادی ایران و  فرانسه با مقامات بازرگانی ایران به عمل می‌آید.
هنگام سفر ژنرال دوگل به ایران قراردادهایی بین دو دولت امضا خواهد شد. دولت فرانسه به دولت ایران اطلاع داده که آماده سرمایه‌گذاری و کمک‌های مالی به دولت ایران است.
  توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای اروپای شرقی «تهران‌مصور» نوشت: به دنبال بهبود روابط سیاسی ایران و شوروی و عقد قراردادهای بازرگانی و فنی، کشورهای اروپای شرقی نیز برای توسعه مناسبات اقتصادی خود با ایران شروع به اقدامات تازه‌ای نموده‌اند.
از جمله این کشورها یوگسلاوی و چک‌اسلواکی را باید نام برد.
در هفته آینده دکتر عالیخانی، وزیر اقتصاد، در رأس هیئتی به دعوت دولت چک‌اسلواکی و یوگسلاوی عازم این دو کشور خواهد شد.
اعضای هیئتی که همراه وزیر اقتصاد خواهند رفت عبارت‌اند از: مهندس ابونصر عضد، نایب‌رئیس اتاق صنایع و مدیر عامل شرکت تصفیه شکر اهواز، و مملوجی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی.1
https://iichs.ir/vdcb.zbwurhbgsiupr.html
iichs.ir/vdcb.zbwurhbgsiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما