«اشکال در پرداخت اضافات و ترفیعات»!/گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و ترکیه/میانجیگری شاه در مسئله کشمیر تکذیب شد/استانداران و فرمانداران جدید اوایل هفته آینده معرفی می‌شوند/«سنگین‌ترین مالیات از درآمد حقوق‌بگیران مؤسسات غیر دولتی گرفته می‌شود»/«فکری به حال مرغداران نشود ورشکست خواهند شد»/ شهرداری: مردم مرغ را گران نخرند!/پیشنهاد فروش 120 هزار گوسفند از طرف دامداران ترک به شرکت معاملات خارجی ایران!
16 تیر 1343
«اشکال در پرداخت اضافات و ترفیعات»!
پرداخت وجوه اضافات و ترفیعات کارمندان دولت به علت نارسایی تبصره 4 بودجه قبلی و تصحیح آن در تبصره 6 بودجه جدید برای مدتی به تعویق افتاده است.
احتمال داده می‌شود پرداخت وجوه اضافات و ترفیعات پس از تصویب بودجه جدید از شش‌ماهه دوم سال شروع شود.
 
گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و ترکیه
وزیران خارجه ایران و ترکیه دیروز پیرامون مسائل فرهنگی و اقتصادی و مرزی میان دو کشور گفت‌وگو کردند.
خبرگزاری‌های خارجی از آنکارا از قول منابع نزدیک به دولت ترکیه خبر دادند که وزرای خارجه دو کشور مسائل مربوط به همکاری نزدیک‌تر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و ترکیه را در کادر پیمان سنتو مورد بحث قرار داده‌اند.1
طبق گزارشی که رادیو لندن دیشب منتشر ساخت دولت انگلیس پیمان جدید غیر نظامی بین پاکستان، ایران و ترکیه را حسن تلقی نموده است. یک سخنگوی وزرات امور خارجه انگلیس گفت که این موضوع در جلسه اخیر ممالک عضو سنتو در واشنگتن نیز مذاکره شده بود و انگلستان احساس می‌کند که این پیمان تحول نیکی است.2
 
میانجیگری شاه در مسئله کشمیر تکذیب شد
روزنامه «اطلاعات» نوشت: امروز مقامات رسمی در تهران اظهار داشتند که گزارش‌هایی که از طرف بعضی از خبرگزاری‌ها از آنکارا مخابره شده و حاکی از آن است که اعلیحضرت همایون شاهنشاهی در مورد اختلاف پاکستان و هندوستان بر سر مسئله کشمیر میانجیگری خواهند فرمود صحیح نیست و تکذیب می‌شود.
در اعلامیه‌ای که از طرف وزرای خارجه سه دولت در آنکارا صادر شده صریحا قید گردیده است که مسئله کشمیر باید در چهارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل متحد با توجه به اینکه سرنوشت مردم کشمیر به دست خودشان تعیین شود بین پاکستان و هندوستان حل گردد و بنابراین موردی برای میانجیگری در بین نیست و اخباری که در این زمینه منتشر شده بدون توجه به اعلامیه اخیر وزیران خارجه سه کشور بوده است.
 
استانداران و فرمانداران جدید اوایل هفته آینده معرفی می‌شوند
روزنامه «اطلاعات» نوشت: خبرنگار ما اطلاع می‌دهد که امروز چند تن از آقایان استاندارانی که تغییر مأموریت یافته‌اند در مرکز حضور پیدا کردند و با مقامات مسئول وزارت کشور تماس گرفتند.
تا ظهر امروز هنوز تصمیم قطعی در مورد استانداران و فرمانداران کل جدید و محل مأموریت استاندارانی که مأموریتشان تغییر یافته اتخاذ نشده بود و مطالعات وزارت کشور در این مورد ادامه دارد.
محل مأموریت جدید استاندارانی که به تهران می‌آیند و نیز استانداران جدیدی که احتمالا برای چند استان تعیین خواهند شد تا اوایل هفته آینده که شاهنشاه به تهران مراجعت می‌کند تعیین شده‌اند و این عده به حضور شاه معرفی خواهند شد.
 
«سنگین‌ترین مالیات از درآمد حقوق‌بگیران مؤسسات غیر دولتی گرفته می‌شود»
وزارت دارایی به کلیه کارفرمایان و دستمزدبگیران غیر دولتی اعلام کرد که در پرداخت مالیات حقوق متقابلا مسئولیت و تعهد قانونی دارند.
هر حقوق‌بگیر غیر دولتی باید 7 درصد مازاد 400 تومان حقوق ماهانه خود را به عنوان مالیات و 3 درصد هم به عنوان صدی سه «فرهنگ و بهداشت» به دولت بپردازد.
در حال حاضر حقوق‌بگیران مؤسسات غیر دولتی سنگین‌ترین مالیات را در رشته مالیات بر درآمد به عهده دارند.
کارمندان غیر دولتی نسبت به مالیات مزبور معترض‌اند، حقوق‌بگیران غیر دولتی معتقدند که باید حداقل درآمد معاف از مالیات که اکنون 400 تومان در ماه می‌باشد به هزار تومان افزایش یابد؛ چون از روزی که 400 تومان درآمد برای تأمین مایحتاج حداقل زندگی کافی بود، چندین سال می‌گذرد و در این مدت در سطح قیمت‌ها و سطح زندگی تغییرات زیادی به‌وجود آمده تا آنجا که مقامات وزارت دارایی نیز معتقدند که باید مبلغ فوق به 900 تا هزار تومان درآمد در ماه تغییر کند و قرار است این تغییر در قانون جدید مالیات بر درآمد انجام پذیرد.3
 
«فکری به حال مرغداران نشود ورشکست خواهند شد»/ شهرداری: مردم مرغ را گران نخرند!
روزنامه «کیهان» نوشت: اتحادیه مرغ‌فروشان به شهرداری تهران اطلاع داده است که در حال حاضر بیش از دو برابر مصرف مردم تهران مرغ به بازار عرضه می‌شود و اگر فکری به حال مرغداران نشود، ورشکست خواهند شد.
توسل مرغ‌فروشان به شهرداری بر اساس توصیه‌هایی است که قبلا مقامات شهرداری هنگام شدت کمبود و گرانی گوشت برای افزایش تولید مرغ به آنها کرده بودند.
در جلسه‌ای که امروز در دفتر شهردار تهران تشکیل گردید تصمیم گرفته شد که اولا مرغ‌فروش‌ها نرخ فروش مرغ پرکنده و پاک‌کرده را به کیلویی 80 ریال تنزل دهند و متقابلا شهرداری نیز به بانک‌های خصوصی توصیه نماید با ربح کمتری به آنها وام بدهد.
در حال حاضر نرخ فروش مرغ در نقاط مختلف تهران فرق می‌کند؛ در نقاط مرکزی و جنوبی شهر مرغ را از قرار کیلویی 80 ریال و در سوپرمارکت‌ها و نقاط شمالی شهر تا کیلویی 110 ریال می‌فروشند.
شهردار تهران گفت: اکنون به عهده مردم شمال شهر است که از خرید مرغ به قیمت گران خودداری کنند و به این گرانی مصنوعی صحه نگذارند. شهرداری نیز در صورت مشاهده گران‌فروشی به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.
 
پیشنهاد فروش 120 هزار گوسفند از طرف دامداران ترک به شرکت معاملات خارجی ایران!
«کیهان» نوشت: دامداران ترکیه پیشنهادهای جدیدی برای فروش 120 هزار رأس گوسفند به شرکت معاملات خارجی ایران داده‌اند، ولی هنوز این شرکت برای خرید گوسفندهای پیشنهادی ترک‌ها تصمیمی نگرفته است.
مهندس همایون، رئیس هیئت‎‌مدیره شرکت معاملات خارجی، در این زمینه گفت: پس از ورود چند پارتی گوسفند از ترکیه که از روز 21 تیرماه سال جاری آغاز می‌شود در صورتی که مشکلاتی از نظر تحویل و سایر مشخصات و شرایط وجود نداشت برای خرید 120 هزار رأس گوسفند جدید از ترکیه، از دامداران پیشنهاددهنده ترک دعوت می‌کنیم که برای تعیین شرایط فروش و امضای قرارداد به ایران بیایند.4
 
روزنامه اطلاعات، 16 تیر 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcg7y9q.ak9xu4prra.html
iichs.ir/vdcg7y9q.ak9xu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما