مجازات اعدام برای متقلبین امور دارویی و غذایی/گزارشی از میزان تولید نفت ایران بین ماه‌های دی و شهریور/سفر کارشناسان بانک بین‌المللی به ایران
7 مهر 1342
مجازات اعدام برای متقلبین امور دارویی و غذایی روزنامه «اطلاعات» نوشت: با توجه به اینکه میزان تقلب در مواد غذایی و دارویی در ایران رو به افزایش گذاشته و سلامت افراد جامعه را به طرز خطرناکی تهدید می‌کند از طرف وزارت دادگستری طرحی برای تجدید نظر در مجازات متقلبین در مواد غذایی و دارویی تهیه شده که به موجب آن در برخی موارد مجازات این قبیل اشخاص اعدام تعیین شده است.
یک مقام رسمی دادگستری دراین‌باره گفت: آماری که اخیرا از طرف دادگاه‌های جنحه مأمور رسیدگی به جرائم دارویی و غذایی منتشر شد کثرت و افزایش جرائم پزشکی و دارویی و غذایی را به خوبی نشان می‌دهد و مشاهده می‌شود که جرائم مزبور با مقایسه با آمار سال گذشته در حال افزایش و گسترش بوده و حتی جرائمی که در گذشته در ایران بی‌سابقه بوده هم‌اکنون در مواد غذایی و دارویی ایجاد شده است. این جرائم حیات افراد کشور را شدیدا در معرض خطر قرار داده است.
 
گزارشی از میزان تولید نفت ایران بین ماه‌های دی و شهریور روزنامه «اطلاعات» نوشت: طبق آماری که از طرف شرکت‌های عامل نفت ایران منتشر شد میزان نفت خام تولیدی ایران توسط شرکت‌های عامل نفت در ماه اوت سال جاری (10 مرداد تا 10 شهریور) 5 میلیون و 427 هزار تن بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل در حدود 37 هزار تن کمتر بوده است.
این در حالی است که مجموع تولید نفت خام از اول ژانویه تا پایان اوت (از 10 دی 41 تا 10شهریور 42) در حدود 47 میلیون و 95 هزار تن نفت سنگین بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش قریب 5 میلیون و 863 هزار تن افزایش داده است. در همین ماه نفت خام تصفیه‌شده در پالایشگاه آبادان 1 میلیون و 330 هزار تن نفت سنگین بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل 238 هزار تن کمتر بود.1
  سفر کارشناسان بانک بین‌المللی به ایران روزنامه «کیهان» نوشت: روز 17 مهرماه جاری کارشناسان بانک بین‌المللی وارد تهران می‌شوند.
یک مقام از سازمان برنامه دراین‌باره اظهار داشت: کارشناسان مذکور هرچند وقت یک‌مرتبه به منظور بازدید از کارهای عمرانی سازمان برنامه که از محل اعتبارات بانک بین‌المللی طرح آنها اجرا می‌گردد به ایران می‌آیند و اضافه کرد طرح‌هایی که از محل اعتبارات بانک بین‌المللی اجرا می‌شود اکثرا طرح راه‌سازی می‌باشد.
کارشناسان مذکور از نزدیک پیشرفت و نحوه اجرای طرح‌های نامبرده را مشاهده و بررسی خواهند کرد. پرداخت مبالغی که بانک قبول کرده است در ازای ارائه طرح‌ها و پیشرفت آنها به عنوان وام به سازمان برنامه بپردازد منوط به گزارشی است که کارشناسان مذکور پس از بازدید از کارهای عمرانی به مقامات بانک تسلیم می‌کنند.2
 
روزنامه اطلاعات، 7 مهر 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdcc.4q4a2bqs0la82.html
iichs.ir/vdcc.4q4a2bqs0la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما