شاه: بهبود زندگی مردم خود به خود به ترویج معنویات کمک می‌کند!/نمی‌توانیم بعد از 2500 سال تمدن دور این کشور دیواری بکشیم!/استناد روزنامه حکومتی به پیشگویی یک «کف‌بین» پاکستانی درباره شاه!/آغاز به کار سازمان جدید مالیاتی/شاه برای شرکت در المپیاد ورزش‌‎های زمستانی به اتریش می‌رود!
30 آذر 1342
شاه: بهبود زندگی مردم خود به خود به ترویج معنویات کمک می‌کند! ساعت پنج بعد از ظهر دیروز «جمعی از علما و روحانیون» در عمارت استانداری کرمانشاه به حضور شاه رسیدند.
شاه پس از پرسش‌هایی درباره مدرسین و طلاب علوم دینی گفت: هدف ما این است که پایه یک جامعه مترقی را بنا گذاریم، ولی این ترقیات ظاهری اگر توأم با زندگی روحی و معنوی نباشد آن قوام و دوامی که جامعه باید داشته باشد مسلماً نخواهد داشت.
 
نمی‌توانیم بعد از 2500 سال تمدن دور این کشور دیواری بکشیم! مقایسه مملکت ما با سایر ممالک از لحاظ اداری و امنیتی خیلی آسان و ساده است. از طرف دیگر می‌بینید ممالک و جوامعی در دنیا هستند که نتوانسته‌اند نه از لحاظ امنیتی خود را اداره کنند و نه اقدامات اصلاحی جامعه متمدن بشر نیمه دوم این قرن را در جوامع خود اعمال نمایند. ما در مملکت ایران با داشتن 2500 سال تاریخ درخشان و داشتن آن همه عظمت، مجد، فضایل، علم و هنر، نمی‌توانیم ناظر باشیم که در زمان ما دور این مملکت دیواری کشیده شود، نه کسی به ما کاری داشته باشد و نه ما بتوانیم از این دیوار بیرون را نگاه کنیم و درست مثل هزار سال پیش زندگی کنیم و به این زندگی هم به همان نحو ادامه دهیم.
دنیا و چرخ زمانه و سیر ترقی ملل به ملت‌ها و جوامع دنیا اجازه زندگی در جهل، فقر، ظلم و بی‌عدالتی را نمی‌دهد. چه بلاهایی به سر کسانی خواهد آمد که نخواهند چشم و گوش خود را باز نمایند.
ما افتخار می‌کنیم که از این مراحل گذشته‌ایم و در زمره صفوف اول ملل متمدن و مترقی دنیا هستیم، و ان‌شاءالله متدین هستیم و خواهیم بود؛ یعنی هم زندگی مادی و هم زندگی معنوی خواهیم داشت.
فهم و ادراک مردم هر قدر بیشتر باشد حقایق را بهتر درک می‌کنند. شکم گرسنه ایمان نمی‌شناسد و آنکه شکم سیر دارد و از یک زندگی مرفه برخوردار است و از فقر ترسی ندارد برای پذیرفتن حقایق مستعدتر و مساعدتر است. به هر حال هر چه از دست ما بر آید برای عمران و آبادی کشور و رفاه و آسایش مردم کوتاهی نخواهیم کرد.1
 
استناد روزنامه حکومتی به پیشگویی یک «کف‌بین» پاکستانی درباره شاه! روزنامه «کیهان» نوشت: پرفسور نذیر احمد، منجم پاکستانی، درباره شاهنشاه ایران پیشگویی کرده که در شماره 5 دسامبر روزنامه «نوای وقت» چاپ لاهور منتشر شده است.
در این پیشگویی آمده است: با توجه به موقعیت و گردش ستارگان در موقع تولد شاهنشاه چنین برمی‌آید که در سال 1968 ستاره اقبال اعلیحضرت شاهنشاه ایران به حد اعلای عروج خود می‌رسد و این سال برای پادشاه و کشور ایران آغاز موفقیت‌های همه‌جانبه می‌باشد. در این سال فرشته اقبال و خوشبختی با چهره نورانی و متبسم خود ظاهر می‌شود و اشعه تابناک آن تمام شئون زندگی اجتماعی ایران را منور می‌سازد و این زمان موقعی است که شاهنشاه ایران رهبری یک بلوک تازه‌ای را بر عهده می‌گیرند، فرهنگ و تمدن ایران در بسیاری از کشورهای خاورمیانه منتشر و رایج می‌شود و کشور ایران در شاهراه حقیقی ترقی و تعالی گام زن می‌گردد و اکثر کشورهای خاورمیانه از ایران راهنمایی حاصل می‌کنند.2
 
آغاز به کار سازمان جدید مالیاتی روزنامه «اطلاعات» نوشت: سازمان تشخیص، که سازمان جدید وصول مالیات در تهران است، هفته جاری رسما آغاز به کار خواهد کرد.
در سازمان جدید پانزده گروه مالیاتی تعیین گردید که هر یک تحت نظر یک سر ممیز کار خواهند کرد. در هر گروه علاوه بر سر ممیز، دو کمک‌ممیز نیز مشغول کار خواهند بود.
پانزده گروه مزبور تمام پرونده‌های مالیاتی شرکت‌ها، بازرگانان کارت‌دار و مقاطعه‌کاران را تحویل خواهند گرفت.
قرار است برای پانزده گروه مزبور شش ممیز کل تعیین گردد.
مالیات از این پس به دو بخش بزرگ تقسیم می‌شود: صنعتی و بازرگانی. هر یک از دو بخش از نظر نوع کار و  طرز وصول و تشخیص مالیات باز به شقوق فرعی تقسیم می‌گردد و هر یک از این دو شقوق به ممیزین و کمک ممیزین واگذار می‌گردد.
 
شاه برای شرکت در المپیاد ورزش‌‎های زمستانی به اتریش می‌رود! روزنامه «اطلاعات» نوشت: به طوری که اطلاع یافته‌ایم اعلیحضرت همایونی و علیاحضرت ملکه شهبانوی ایران در آینده نزدیک مسافرتی به اتریش خواهند فرمود. این مسافرت به منظور شرکت در المپیاد ورزش‌های زمستانی (اسکی) می‌باشد که در کوهستان‌های اتریش انجام می‌گردد و المپیاد مزبور در شهر وین تشکیل می‌شود.3
 
روزنامه اطلاعات، 30 آذر 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdcd.s0j2yt0o5a26y.html
iichs.ir/vdcd.s0j2yt0o5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما