نصیری : مردم پلیس را از خود بدانند!/سرلشکر دفتری به پنج سال زندان محکوم شد/تجار آمریکایی برای خرید، به دنبال تنزل قیمت پسته ایران هستند!/«رویترز»: یک عراقی جانشین دبیر کل ایرانی اوپک خواهد شد!/«شاه و فرح بدون تظاهر و ریا به مستمندان لباس خواهند داد»!
12 دی 1342
نصیری : مردم پلیس را از خود بدانند! به مناسبت مولود حضرت ولی عصر مجلس جشنی با حضور تیمسار ریاست شهربانی کل کشور و معاون شهربانی و رئیس اداره پلیس تهران و عده زیادی از معاریف و معتمدان بخش در محل کلانتری 13 برگزار شد.
در این مراسم تیمسار سرتیپ وثیق، رئیس پلیس تهران، در مورد تکمیل کادر سازمانی بخش‌های مختلف و مجهز بودن آنها به وسایل مخابراتی و حمل و نقل و همچنین تأثیراتی که در امر کاهش جرائم حاصل گردیده است اطلاعاتی در اختیار مدعوین گذاشت.
تیمسار سپهبد نصیری، ریاست شهربانی کل کشور، نیز در همین زمینه و تفاوت و ترقیاتی که امروزه نسبت به گذشته نصیب سازمان پلیس ایران شده سخنرانی کرد و متذکر گردید که مردم بایستی پلیس را از خود دانسته و با همکاری نزدیک با سازمان‌های انتظامی در بهبود امر تشریک مساعی نمایند.
 
سرلشکر دفتری به پنج سال زندان محکوم شد دادگاه عادی ویژه اداری دادرسی ارتش به ریاست تیمسار سرلشکر بهاروند و عضویت تیمسار سرتیپ صادقیان و تیمسار سرتیپ محتشمی و سرکار سرهنگ شریفی حقیقت (علی‌البدل) و دادستانی سرکار سرهنگ پرندیان پس از 69 جلسه دادرسی و رسیدگی به پرونده کارخانه باطری‌سازی تسلیحات ارتش به شور پرداخت و پس از چهل ساعت شور، رأی خود را در ساعت 9:30 به شرح زیر صادر کرد:
1. سرلشکر بازنشسته محمد دفتری پنج سال حبس مجرد و تأدیه یک دوم مدعا به مبلغ 53 میلیون و 882 هزار و 38 ریال؛
2. سرتیپ بازنشته علی نوکیایی یک سال حبس تأدیبی؛
3. سرهنگ بازنشسته علی توکلی دو سال حبس مجرد؛
4. سرتیپ بازنشسته سیاوش سیاهپوش یک سال حبس تأدیبی؛
5. سرتیپ علی پرویز شش ماه حبس تأدیبی؛
6. غیر نظامی سیاوش وزیری به شش ماه حبس تأدیبی محکوم گردید.
بر اساس حکم صادره سپهبد بازنشسته غلامحسین افخمی و سرلشکر بازنشسته علی قریب و سرتیپ ابوالقاسم نقیب‌السادات و غیر نظامیان دکتر حبیب‌الله معظمی و عباس حقگو و محمدمهدی قهرمانی و سرهنگ علی‌اکبر ذوالفقاری برائت حاصل نمودند.
پرونده درباره سپهبد بازنشسته احمد وثوق، که متهم به شرکت با متهم ردیف اول در تقلب و تدلیس در خرید کارخانه باطری‌سازی می‌باشد و همچنین در مورد یک دوم مدعا به مفتوح خواهد بود.1
  تجار آمریکایی برای خرید، به دنبال تنزل قیمت پسته ایران هستند! روزنامه «کیهان» نوشت: امروز مدیر یکی از شرکت‌های صادرکننده پسته گفت: مظنه پسته در بازارهای بین‌المللی بعد از تعطیلات ژانویه تنزل خواهد کرد.
این بازرگان گفت در سال جاری آمریکا هزار تن پسته از ایران خریداری کرده است درحالی‌که در سال گذشته در چنین موقعی بیش از دوهزار تن پسته مخصوصا در ماه ژانویه به آمریکا صادر شده بود.
وی افزود: انتظار می‌رود بعد از تعطیلات ژانویه تجار آمریکا هزار تن دیگر پسته از ایران خریداری نمایند. تجار آمریکایی برای خرید پسته منتظر تنزل پسته ایران می‌باشند.2
  «رویترز»: یک عراقی جانشین دبیر کل ایرانی اوپک خواهد شد! «خبرگزاری فرانسه» طی گزارشی اعلام کرد: پنجمین کنفرانس کشورهای صادرکننده نفت که از روز 25 دسامبر در ریاض تشکیل شده بود به جلسات خود پایان داد.
به‌زودی اعلامیه‌ای درباره نتیجه کارهای کنفرانس صادر خواهد شد. در محافل مطلع گفته می‌شود که این قطعنامه مخصوصا درباره افزایش درآمد پنج کشور صادرکننده نفت خاورمیانه (ایران، عراق، قطر، کویت، عربستان سعودی) تا 20 درصد می‌باشد.
رویترز نیز نوشت: رادیو مکه دیروز از قول احمد زکی یمانی، وزیر نفت و منابع عربستانی، گفت: پنجمین کنفرانس اوپک تصمیم گرفته است یک عراقی را به ریاست هیئت‌رئیسه و دبیر کل اوپک انتخاب نماید. دبیر کل فعلی اوپک فواد روحانی، نماینده ایران، است.3
 
«شاه و فرح بدون تظاهر و ریا به مستمندان لباس خواهند داد»! به قرار اطلاع اعلیحضرت همایونی و علیا حضرت ملکه فرح از جانب خودشان مقدار یک‌هزار دست لباس شامل کت و شلوار و کفش و بلوز برای بزرگ‌سالان و خردسالان تدریجا در اختیار آن اکیپ به سرپرستی خانم دیبا خواهند گذارد که میان خانواده‌های مستمند توزیع شود و این امر با نهایت دل‌سوزی و علاقه‌مندی و بدون اطلاع و تظاهر و ریا اجرا می‌گردد.4
 

https://iichs.ir/vdcb.zbwurhba8iupr.html
iichs.ir/vdcb.zbwurhba8iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما