26 نفر غرق شدند/وزیر کشور: در شهرداری عده‌ای تحت تعقیب هستند/اردوگاه کار اجبای در انتظار دلالان بلیط سینما
7 بهمن 1342
26 نفر غرق شدند روزنامه «کیهان» نوشت: یک موتور لنج غرق شد و 22 نفر از سرنشینان آن به کام دریا فرو رفتند.
این موتور لنج روز 28 دی‌ماه از بحرین خارج شد، ولی در اثر توفان شدید دریا در نزدیک باشی به گل نشست و از سرنشینان آن عده‌ای نجات یافتند و 22 نفر غرق شدند. تلاش مأموران برای پیدا کردن اجساد غرق‌شدگان ادامه دارد.
در بندر خارک نیز به علت توفان شدید دو قایق موتوری غرق شد و چهار نفر از سرنشینان یکی از این قایق‌ها  غرق شدند.1
 
وزیر کشور: در شهرداری عده‌ای تحت تعقیب هستند در جلسه امروز مجلس سنا وزیر کشور گفت: شهرداری در حدود 170 میلیون قرض دارد و موجودی‌اش تقریبا هیچ است. حالا مشغول بررسی و رسیدگی هستیم. بنده صلاح نمی‌دانم کاری که در مرحله تحقیقات و بازپرسی است چیزی به عرض برسانم؛ ممکن است موقعی که قانونا منعی نداشته باشد که این موضوع اعلان بشود به عرض آقایان سناتورهای محترم خواهد رسید.
اگر حیف و میلی شده باشد تعقیب می‌شود و شدیدا هم تعقیب خواهد شد. عده زیادی توقیف شده‌اند و تحت تعقیب قرار گرفتند.
اما درباره وضع موجود باید به عرض برسانم که شهرداری تهران با وضع فعلی قادر نیست حتی کارهای معمولی را انجام بدهد. در این شهر یک رختشوی‌خانه وجود ندارد. آنها که در منزلشان آب ندارند می‌آیند در جوب‌های عمومی رخت می‌شویند. چطور می‌شود که ما بیاییم در چنین حالی به شهرداری تحمیل کنیم که بیاید علاوه بر خیابان‌های خرابی که هست پیاده‌روها را درست کند؟!2
 
اردوگاه کار اجبای در انتظار دلالان بلیط سینما صبح امروز کمیسیون نمایش وزارت کشور تشکیل شد و در جلسه این کمیسیون مسئله جلوگیری از بازار سیاه بلیط سینما و پیشنهادهای سندیکای صاحبان سینماها مطرح گردید.
نبوی، رئیس اداره نمایش وزارت کشور، در این کمیسیون گفت: آنچه مسلم است سینما رفتن مردم و تفریح آنان نباید با شکنجه تهیه بلیط توأم باشد، بلکه باید به همین صورت که طی دو سه روز اخیر معمول شده بلیط از ساعت 8 صبح در اختیار مردم گذاشته شود.
وی افزود: از امشب به تعداد مأموران انتظامی مقابل سینماها افزوده خواهد شد و این مأموران دلال‌ها را به‌شدت تحت تعقیب قرار خواهند داد. حتی پیشنهاد شده است که در صورت تکرار دلال‌ها به اردودگاه کار اعزام شوند، ولی جز با کمک مردم نمی‌توان به طور قطع آنها را از کاری که پیش گرفته‌اند منع کرد.3
 
روزنامه اطلاعات، 7 بهمن 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdci.wavct1aw3bc2t.html
iichs.ir/vdci.wavct1aw3bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما