بسیاری از دست‌نوشته‌های محمدحسن رجبی (دوانی) برای نخستین‌بار منتشر شدند؛

چهار دهه تکاپوی تاریخ‌‌پژوهی «در مکتب تاریخ» گرد آمد

چهل سال تکاپوی محمدحسن رجبی (دوانی) در حوزه تاریخ و تاریخ‌‌پژوهی که در مقالات ایشان نمود یافته است در کتاب «در مکتب تاریخ» گرد آمد
چهار دهه تکاپوی تاریخ‌‌پژوهی «در مکتب تاریخ» گرد آمد
پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشکده تاریخ معاصر؛ کتاب «در مکتب تاریخ»، که دربردارنده مجموعه مقالات محمدحسن رجبی (دوانی) در حوزه تاریخ است، به همت انتشارات پژوهشکده تاریخ معاصر در سال 1401 منتشر و روانه بازار کتاب شد.

در این کتاب مجموعه مقالات محمدحسن رجبی (دوانی) در مجلات و روزنامه‌ها، متن سخنرانی‌ها یا چکیده آنها در همایش‌های علمی و بزرگداشت شخصیت‌ها، مصاحبه‌ها، مقدمه‌های بدون نام (به نام ناشر) بر کتاب‌های تاریخی، بررسی و نقد کتاب‌ها و اسناد تاریخی و گزارش برخی همایش‌های علمی در چهل سال گذشته گرد آمده است.
گفتنی است برخی از این آثار پیش از این چاپ شده‌اند، اما بسیاری به صورت دست‌نوشته بودند که در کتاب در مکتب تاریخ به همان صورت و با درج تاریخ و مناسبت در ذیل آنها، برای اولین‌بار منتشر شده‌اند.
 
تصویر روی جلد کتاب «در مکتب تاریخ»
 
همان‌طور که پیداست این کتاب سیر تطور اندیشه محمدحسن رجبی (دوانی) در حوزه تاریخ را در دسترس جامعه کتابخوان و اهل تحقیق و تدقیق قرار می‌دهد.

محمدحسن رجبی (دوانی)، پژوهشگر حوزه تاریخ، فرزند علی دوانی است. او در سال ۱۳۳۵ش در قم متولد شد. از ایشان مقالات و کتاب‌های بسیاری به چاپ رسیده است. «زندگی‌نامه سیاسی امام خمینی»، «مشاهیر زنان ایرانی و پارسی‌گوی»، «رسایل، فناوری جهادی علمای مسلمان»، «کتابخانه در ایران»، «علمای مجاهد»، «مروری کوتاه بر تاریخ کتاب در ایران از آغاز تا کنون» و کتاب پنج جلدی «گزیده ادبیات مقاومت علمای شیعه در پنج قرن اخیر» از جمله کتاب‌های محمدحسن رجبی است. از اهم سوابق اجرایی ایشان هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ـ مدیریت گروه تاریخ رادیو ایران
ـ مدیریت گروه مرکز خدمات عمومی در کتابخانه ملی ایران
ـ مشاورت معاون سیاسی سازمان صداوسیما
 
محمدحسن رجبی
 

 
برای تهیه کتاب 2 جلدی در مکتب تاریخ به فروشگاه کتاب پژوهشکده تاریخ معاصر در فضای مجازی یا مراکز پخش کتاب‌های این پژوهشکده در تهران و شهرستان‌ها مراجعه فرمایید.
 
  https://iichs.ir/vdcgxw9x.ak9nn4prra.html
iichs.ir/vdcgxw9x.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما