کتاب «ارتباط ناشناخته»، حاصل تلاش رضا زارع برای شناخت روابطی اسرارآمیز و ناشناخته است؛ روابطی که درباره آن گفته شده است: «اگر روزی به تو اجازه دهند از کارهایی که ما در تهران انجام داده‌ایم، آگاه شوی، از آنچه می‌شنوی وحشت خواهی کرد»
تلاش رضا زارع برای شناخت روابطی اسرارآمیز، به بازار کتاب راه یافت
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده تاریخ معاصر؛ اهمیت کتاب «ارتباط ناشناخته» زمانی درک می‌شود که به این سخن توجه کنیم:
«اگر روزی به تو اجازه دهند از کارهایی که ما در تهران انجام داده‌ایم، آگاه شوی، از آنچه می‌شنوی وحشت خواهی کرد و حتی نمی‌توانی آن را تصور کنی».
این صحبت‌های یکی از فعال‌ترین نمایندگان اسرائیل در تهران است که سیزده سال از عمر خود را در ایران گذراند: یعقوب نیمرودی.
موضوع کتاب «ارتباط ناشناخته»؛ بررسی روابط رژیم پهلوی و اسرائیل (1357-1327) تجزیه و تحلیل روابط ایران و اسرائیل در ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی ـ اطلاعاتی، نظامی و فرهنگی است.

تصویر روی جلد کتاب ارتباط ناشناخته

بررسی روابط دو واحد سیاسی در نظام بین‌الملل که به شکل غیر رسمی و پنهانی تحقق یافته است در مقایسه با دو واحد دیگر که دارای روابط رسمی و آشکار هستند، به مراتب بسیار دشوارتر خواهد بود. روابط ایران و اسرائیل با برخورداری از ویژگی‌هایی همچون پیچیدگی، پنهان‌کاری و غیر رسمی بودن اما پویایی گستردگی و متداوم بودن از ناشناخته‌ترین و اسرارآمیزترین روابطی است که با هیچ یک از کشورهای دیگر خاورمیانه قابل مقایسه نیست. همین پنهان‌کاری و غیر رسمی بودن باعث شده است اسناد چندانی درباره این روابط در دسترس پژوهشگران نباشد، اما رضا زارع اساس پژوهش خود را در کتاب حاضر، بر اسناد معتبر به‌ویژه گزارش‌های ارسالی نمایندگان ایران در تل‌آویو به وزارت امور خارجه قرار داده است.  
به دلیل استقبال مخاطبان، انتشارات پژوهشکده تاریخ معاصر کتاب «ارتباط ناشناخته»؛ بررسی روابط رژیم پهلوی و اسرائیل (1357-1327) را در سال 1403، برای دومین بار منتشر و در 1000 نسخه به بازار کتاب عرضه کرده است.
 
فهرست مطالب کتاب «ارتباط ناشناخته»؛ بررسی روابط رژیم پهلوی و اسرائیل (1357-1327):
فهرست کتاب «ارتباط ناشناخته»

فهرست کتاب «ارتباط ناشناخته»فهرست کتاب «ارتباط ناشناخته»
فهرست کتاب «ارتباط ناشناخته»

برای تهیه کتاب «ارتباط ناشناخته»؛ بررسی روابط رژیم پهلوی و اسرائیل (1357-1327) به فروشگاه کتاب پژوهشکده تاریخ معاصر در فضای مجازی یا مراکز پخش کتاب‌های این پژوهشکده در تهران و شهرستان‌ها مراجعه فرمایید؛ همچنین می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید: 22605073-021/ 09333900755

  https://iichs.ir/vdcjtte8.uqeiazsffu.html
iichs.ir/vdcjtte8.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما