وزارت اقتصاد به دنبال پیدا کردن بازار برای کالاهای ایرانی!/کنسرسیوم امتیازاتی به ایران داد
22 شهریور 1342
وزارت اقتصاد به دنبال پیدا کردن بازار برای کالاهای ایرانی! «تهران‌مصور» نوشت: وزارت اقتصاد برای پیدا کردن بازارهایی جهت فروش محصولات معدنی و کشاورزی و صنعتی ایران هیئت‌هایی به کشورهای اروپایی و عربی اعزام می‌دارد؛ از جمله یک هیئت به کویت و عربستان سعودی و شیخ‌نشین‌های خلیج و هیئت دیگری به آلمان و چند کشور دیگر اروپایی اعزام خواهند شد.
چندی قبل عده‌ای از بازرگانان پاکستانی حاضر شدند که در حدود 280 هزار تن سیمان از ایران خریداری  کنند.
 
کنسرسیوم امتیازاتی به ایران داد «تهران‌مصور» نوشت: روز دوشنبه اعلامیه مشترک مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم بین‌المللی نفت در تهران و لندن انتشار یافت.
در این مذاکرات که مدت شش روز در لندن ادامه داشت، موافقت شد که 1. به‌تدریج امور صنعت نفت به دست مهندسین ایرانی سپرده شود؛ 2. تولید نفت خام افزایش یابد و شرکت‌های عامل نفت ایران طبق تعهدات قانونی خود در اکتشاف میدان‌های جدید نفتی کشور اقدام کنند؛ 3. در کمپانی خدمات نفت ایران که تا کنون هیئت‌مدیره آن خارجی بودند یک ایرانی به‌کار گماشته شود و به احتمال قوی این شخص علی مرندی یکی از یازده مدیر شرکت ملی نفت ایران است که اکنون در لندن به‌سر می‌برد؛ 4. گازی که اینک سوزانده می‌شود برای تقویت چاه‌های نفت به جای سوزاندن مجددا به چاه‌ها برگردانده شود.
تمام این تصمیمات از اول سال 1964 به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.1
https://iichs.ir/vdcb.5bwurhb89iupr.html
iichs.ir/vdcb.5bwurhb89iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما