گزارش «تهران‌مصور» درباره کابینه سوم اسدالله علم/ «وام انگلیس به ایران دلیل اعتماد لندن به ثبات سیاسی کشور است»!/ «اتومبیل ساخت ایران به بازار می‌آید»/ اقبال کاندیدای ریاست شرکت ملی نفت و نیابت تولیت بنیاد پهلوی/ پس از سفر دوگل به ایران؛ سفیر فرانسه در تهران تغییر می‌کند؟!/
3 آبان 1342
گزارش «تهران‌مصور» درباره کابینه سوم اسدالله علم «تهران‌مصور» نوشت: روز سه‌شنبه گذشته اسدالله علم، نخست‌وزیر، سومین کابینه خود را تشکیل داد و به حضور شاهانه و بعد به مجلسین معرفی کرد.
در سومین کابینه علم، سه تغییر مهم به چشم می‌خورد که عبارت است از: انتخاب نصرالله معینیان به وزارت مشاور و سرپرستی انتشارات و رادیو، سپهبد اسدالله صنیعی به کفالت وزارت جنگ، مهندس حسن شالچیان به وزارت راه و وزیر دارایی که بعدا تعیین خواهد شد.
در محافل سیاسی تهران گفته می‌شود که برنامه دولت جدید علم نیز همان طور که خود نخست‌وزیر در نطق خویش در مجلس گفت مانند گذشته ادامه اصلاحات و اجرای مواد شش‌گانه انقلاب سفید شاهنشاه خواهد بود.
 
«وام انگلیس به ایران دلیل اعتماد لندن به ثبات سیاسی کشور است»! «تهران‌مصور» نوشت: وام دومیلیون لیره‌ای که دولت انگلیس در اختیار دولت ایران گذاشته است آن هم قبل از تصویب مجلسین، دلیل بر اعتماد دولت انگلیس به ثبات سیاسی کشور ماست.
باید دانست که بودجه کل دولت بریتانیا هفتصدمیلیون لیره است که 148 میلیون لیره آن اختصاص به وام به کشورهای دیگر دارد و دومیلیون لیره وام به دولت ایران نیز از همین محل پرداخت می‌شود.
 
«اتومبیل ساخت ایران به بازار می‌آید» «تهران‌مصور» نوشت: در این هفته اطلاع حاصل شد که وزارت بازرگانی اجازه تأسیس یک کارخانه اتومبیل‌سازی به نام محسن آزمایش، مدیر کارخانجات صنعتی آزمایش، را صادر کرد.
محسن آزمایش سه روز قبل برای انعقاد قرارداد ماشین‌آلات کارخانه اتومبیل‌سازی ایران عازم اروپا شد و به احتمال قوی تا یک ماه دیگر قسمت‌های اعظم ماشین‌آلات این کارخانه به ایران خواهد رسید.
طبق اظهار آزمایش، بهای اتومبیل‌های ساخت ایران کمتر از ده‌هزار تومان خواهد بود و با اقساط کم در اختیار عموم گذاشته خواهد شد.
 
اقبال کاندیدای ریاست شرکت ملی نفت و نیابت تولیت بنیاد پهلوی «تهران‌مصور» نوشت: به قرار اطلاع دکتر اقبال، نماینده ایران در یونسکو، در نامه‌ای که این هفته برای یکی از دوستان نزدیک خود در تهران فرستاده به این نکته اشاره کرده است که برای تصدی یک سازمان بزرگ اقتصادی ایران او را به تهران دعوت کرده‌اند.
در محافل سیاسی گفته می‌شود دکتر اقبال برای ریاست هیئت مدیره شرکت ملی نفت یا نیابت تولیت بنیاد پهلوی که پس از انتخاب مهندس شریف‌امامی به ریاست مجلس سنا بدون سرپرست مانده است منصوب خواهد شد.1
 
پس از سفر دوگل به ایران؛ سفیر فرانسه در تهران تغییر می‌کند؟! «تهران‌مصور» نوشت: مسافرت موفقیت‌آمیز ژنرال دوگل به ایران و استقبال بی‌نظیری که از او در ایران شد فصل تازه‌ای در روابط دیرینه دو کشور باز کرد.
اولین عکس‌العمل مسافرت دوگل به ایران تجدید نظر در کادر سیاسی فرانسه و ایران خواهد بود.
گفته می‌شود دولت فرانسه یکی از شخصیت‌های برجسته سیاسی خود را به عنوان سفیر کبیر به ایران اعزام خواهد داشت و علاوه بر این، عده‌ای از کارشناسان سفارت نیز از افراد ورزیده و باتجربه وزارت خارجه فرانسه انتخاب و به ایران اعزام خواهند شد.2
 
 
https://iichs.ir/vdci.qavct1arzbc2t.html
iichs.ir/vdci.qavct1arzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما