سرما و بهمن چهارده نفر را کشت/اوتانت به تهران می‌آید/وزیر کشور: شهرداران ایران وظایف خود را انجام نمی‌دهند!/شهرداران ایران عاطل و باطل‌اند و حتی از انجام کارهای قرن هفدهم هم عاجز هستند!/بازار تهران راکد و معاملات عمده متوقف شد!/معرفی پنجاه کارمند زائد به کارگزینی
7 دی 1342
سرما و بهمن چهارده نفر را کشت روزنامه «اطلاعات» نوشت: سرما و بهمن چهارده نفر را در راه‌های کشور کشت و ده‌ها نفر نیز در جاده هراز به کمک صدها مأمور و چند هلیکوپتر نجات یافتند.
در بسیاری از گردنه‌ها و حتی شهرها راه‌ها بسته شده و فعالیت عبور و مرور قطع شده است. تعداد زیادی از اغنام و احشام نیز تلف شده است. بر اساس این گزارش، در جاده هراز گرگ‌های گرسنه به مسافرین گیرکرده در سرما و کولاک حمله کرده‌اند.
  اوتانت به تهران می‌آید روزنامه «اطلاعات» نوشت: بیستمین اجلاسیه سالانه کمیسیون اقتصادی آسیا و خاور دور (اکافه) در اسفندماه آینده در تهران تشکیل می‌شود.
به قرار گزارش خبرگزاری‌ها و تأیید مقامات مطلع تهران، اوتانت، دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز در این جلسه شرکت خواهد کرد.
در این جلسات در حدود هفتصد نفر از شخصیت‌های اقتصادی جهان از 27 کشور عضو شرکت خواهند کرد.1
 
وزیر کشور: شهرداران ایران وظایف خود را انجام نمی‌دهند! پیراسته، وزیر کشور، نخستین دوره کلاس آموزش شهرداران و رؤسای امور مالی و اداری شهرداری‌های کشور را در تالار دانشکده حقوق افتتاح کرد.
وزیر کشور در این جلسه گفت: می‌گویند در ادارات ما کارمند زائد وجود دارد، اما در حقیقت باید گفت که در ادارات متأسفانه کارمند بیکاره زیاد هست؛ یعنی ما کارمند بیکار در ادارات نداریم، اما اغلب این عده کارمندانی هستند که صلاحیت انجام کاری را که به ایشان محول شده دارا نیستند و این مشکل با تصویب لایحه استخدام کشوری حل خواهد شد.
وی افزود: موضوع کارمندان بیکاره در شهرداری‌ها به مراتب بیش از دستگاه‌های دیگر است. دلیلش این است که شهرداری‌ها تاکنون مقررات استخدام و بازنشستگی و سایر شرایطی را که برای سایر کارمندان دولت در نظر گرفته شده است نداشته‌اند و به این دلیل اکثر شهرداری‌ها بیش از میزان احتیاج کارمند استخدام کرده‌اند و اغلب این کارمندان به هیچ وجه اهلیت و صلاحیت علمی برای انجام کار خود ندارند. قسمت عمده بودجه شهرداری‌ها صرف پرداخت حقوق و پاداش‌های بی‌مورد عده‌ای از کارمندان می‌شود که به هیچ وجه صلاحیت علمی برای انجام کار خود ندارند.
 
شهرداران ایران عاطل و باطل‌اند و حتی از انجام کارهای قرن هفدهم هم عاجز هستند! وی افزود: شهرداران ایران عاطل و باطل‌اند و هیچ یک وظایف خود را انجام نمی‌دهند و حتی این دستگاه‌های عاجز برای انجام کارهای قرن هفدهم هم آمادگی ندارند و اکثر سازمان‌های آنها غلط است و نه تنها صلاحیت ندارند، بلکه سوء نیت هم دارند.
وزیر کشور اظهار داشت: برای شهرداران دو راه وجود دارد: یکی اینکه کلیه شهرداری‌ها را با وضع کنونی منحل کرد و شهرداری‌های نوینی با استخدام کادر جوان و تحصیل‌کرده به‌وجود آورد و چون این کار مشکلاتی دربرداشت بدین جهت تصمیم گرفته‌ایم که با گشایش این کلاس‌ها کارمندانی را که هم‌اکنون مشغول خدمت هستند تعلیمات تازه و احتیاجات مملکت برای انجام کارهای محوله آماده نماییم.
وزیر کشور افزود: قسمت عمده بودجه شهرداری‌ها صرف پرداخت حقوق به این گونه افراد می‌شود و دیگر پولی برای امور آبادانی باقی نمی‌ماند.
  بازار تهران راکد و معاملات عمده متوقف شد! روزنامه «کیهان» نوشت: بازار تهران در دو سه روز اخیر راکد شد و معاملات عمده‌فروشی مخصوصا خرید بیرون‌برهای شهرستانی به علت بسته شدن راه‌ها متوقف گردید.
رکود بازار صادرات به علت نزدیکی ماه ژانویه همچنان ادامه دارد. شرکت‌های کشتیرانی نیز در دو هفته اخیر فعالیت عمده و محسوسی نداشته‌اند. بازار ارز و مسکوک مخصوصا طلا و نقره راکد و سست شده است.2
  معرفی پنجاه کارمند زائد به کارگزینی روزنامه «اطلاعات» نوشت: به دنبال بخشنامه وزیر فرهنگ به ادارات فرهنگی که به موجب آن ادارات مذکور می‌بایستی طی ده روز کارمندان زائد خود را به کارگزینی معرفی نمایند تا در کادر آموزشی مورد استفاده قرار گیرند تا کنون پنجاه نفر از کارمندان زائد از طرف رؤسای ادارات به اداره کارگزینی معرفی شده‌اند.
یک مقام مطلع دراین‌باره گفت: با توجه به سازمان ادارات فرهنگ نواحی ده‌گانه تهران و سایر ادارات من‌جمله فرهنگ استان تهران، رقم کارمندان زائد اداری که می‌توان در کادر آموزشی از وجود آنان استفاده کرد به مراتب بیشتر است.3
 
روزنامه اطلاعات، 7 دی 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdcd.k0j2yt0oka26y.html
iichs.ir/vdcd.k0j2yt0oka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما