سپهبد وثوق احضار شد/بازگشت تختی به میدان نبرد/خرید سوابق کارمندان زائد/روزنامه «اطلاعات»: ژیگولوها در تهران مورد تحقیرند/ استادان دانشگاه، مدیران مدارس و پلیس با مظاهر ناباب تمدن غرب مبارزه می‌کنند!/مدیر یک دبیرستان: مدرسه جای نمایش مد لباس یا سر نیست، محل درس خواندن است!/نماینده اصفهان: هر روز به یک بهانه کارخانه‌ای تعطیل و کارگرانی بیکار می‎شوند!
15 اسفند 1342
سپهبد وثوق احضار شد
روزنامه «کیهان» نوشت: به قرار اطلاع هیئت معتمدین نظریه خود را دائر به تعقیب تیمسار بازنشسته سپهبد احمد وثوق، وزیر سابق جنگ، به دولت اعلام کرده است که این نظریه مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفت و جریان امر به دادرسی ارتش ابلاغ شد.
در نتیجه دیروز سپهبد وثوق به اداره دادرسی ارتش احضار گردید و تحقیقات از ایشان آغاز شد.
 
بازگشت تختی به میدان نبرد
روزنامه «کیهان» نوشت: غلامرضا تختی، قهرمان کشتی ایران و جهان، تصمیم گرفته است در مسابقات کشتی بازی‌های المپیک شرکت کند؛ به همین جهت تختی تمرینات مقدماتی را جهت آمادگی خود برای مسابقات انتخابی آغاز کرده است. 
قهرمان تیم کشتی ایران، که اکنون 33 سال دارد، از سال 1951 تاکنون در مسابقات جهانی و المپیک (غیر از مسابقات سال 1963) شرکت داشته است. از تختی وقتی در مورد شانسش در بازی‌های توکیو سؤال شد گفت: بعد از دو سال کناره‌گیری اکنون برنامه‌ای تنظیم کرده‌ام تا بتوانم مثل زمانی که 25 ساله بودم کشتی بگیرم؛ البته در این راه باید تلاش زیادی کنم. اگر به توکیو راه یابم، این آخرین مسابقه من خواهد بود.
 
خرید سوابق کارمندان زائد
روزنامه «کیهان» نوشت: هم‌زمان با رسیدگی مجلس به لایحه استخدام در شورای عالی اداری، چندین آیین‌نامه اجرایی قانون استخدام تهیه شده و به‌زودی تسلیم دولت خواهد شد.
بر اساس آیین‌نامه‌ای که بر مبنای ماده 42 لایحه استخدام تهیه شده وزارتخانه‌ها مکلف‌اند هر دو سال یک بار لیاقت و رشد اداری مستخدمین رسمی را مورد ارزیابی قرار داده و نتیجه را مأخذ ترفیعات قرار دهند.
به این ترتیب برای ارتقای کارمندان به رتبه‌های بالاتر تنها زمان‌های پیش‌بینی‌شده در مورد مدت توقف در هر رتبه کافی نخواهد بود، بلکه ارتقای کارمند به تشخیص مسئولین وزارتخانه و امکانات مالی دولت بستگی خواهد داشت.
بر اساس این گزارش بر طبق آیین‌نامه‌های اجرایی لایحه استخدام سوابق کارمندان زائد از طرف دولت خریداری می‌شود.1
 
روزنامه «اطلاعات»: ژیگولوها در تهران مورد تحقیرند/ استادان دانشگاه، مدیران مدارس و پلیس با مظاهر ناباب تمدن غرب مبارزه می‌کنند!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: مبارزه مردم آسیا علیه ژیگولوها در کشور ما نیز اعمال می‌شود و ژیگولوها در تهران مورد تحقیرند.
بر اساس این گزارش اساتید دانشگاه، مدیران مدارس و پلیس با مظاهر ناباب تمدن غربی مبارزه می‌کنند. 
یک مقام عالی‌رتبه پلیس تهران گفت: از تشکیل مجالس رقص به وسیله افراد بی‌صلاحیت جلوگیری می‌کنیم. همچنین چندی قبل بود که از برگزاری یک مسابقه رقص که برای شرکت در آن به دختران و پسران دانش‌آموز و کم‌سن‌وسال بلیط فروخته شده بود ممانعت به عمل آمد.
 
مدیر یک دبیرستان: مدرسه جای نمایش مد لباس یا سر نیست، محل درس خواندن است!
مدیر دبیرستان آزرم نیز گفت: ما نمی‌گذاریم دختران دامن تنگ و کفش پاشنه‌بلند بپوشند. درست کردن موی سر به شکل و فرم خاص نیز در دبیرستان‌ها ممنوع است و چنانچه چنین موردی دیده شود، بلافاصله دستور می‌دهیم که فراش دبیرستان با یک لیوان آب حاضر شود و موی درست‎کرده را به صورت عادی درآورد؛ چون معتقدیم مدرسه جای نمایش مد لباس یا سر نیست، بلکه محل درس خواندن است.
 
نماینده اصفهان: هر روز به یک بهانه کارخانه‌ای تعطیل و کارگرانی بیکار می‎شوند!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: در جلسه گذشته مجلس شورای ملی سیدعلی صائب، نماینده اصفهان، در کلیات لایحه دولت راجع به حمایت صنعتی گفت: اصولا در کار اغلب شرکت‌های سهامی این مملکت اصول اقتصاد و اخلاق رعایت نمی‌شود. در سایر کشورهای صنعتی کارخانه‌ها علاوه بر اینکه محل ارتزاق عده زیادی از شرکا و صاحبان سهام است ممر درآمد قابل توجهی نیز برای دولت‌ها می‌باشند، ولی درکشور ما بعضی از این کارخانه‌ها نه حقوق حقه کارگران را می‌دهند و نه عایدی نصیب صاحبان سهام می‌سازند و نه سهمیه واقعی سازمان بیمه‌های اجتماعی را می‌پردازند و نه مالیات به دولت می‌دهد؛ تازه هر روز برای دولت مشکلاتی به‌وجود آورده و دستخوش‌هایی نیز دریافت می‌کنند از همه مهم‌تر آنکه توجهی به استهلاک ماشین‌های کارخانه نکرده و پولی که باید صرف تعویض و تبدیل ماشین‌های فرسوده به دستگاه‌های جدید گردد در راه‌های دیگر خرج کرده‌اند.
این اعمال باعث می‌شد که هر روز به عناوین مختلفی کارخانه‌ای تعطیل و گروه گروه کارگران اخراج و خانواده‌هایی دستخوش فقر و گرسنگی و بیکاری گردند. در حال حاضر در اصفهان سه کارخانه به کلی تعطیل، یک کارخانه را اداره تصفیه اداره می‌کند و یک کارخانه دیگر با نظارت وزارت دارایی نیمه‌جانی می‌کَند، کارخانه زاینده‌رود بود که به اجاره داده‌اند به هر حال با آماری که عرض شد موجب گردید ضربه بزرگی به شرکت‌های سهامی وارد گردد و مردم از این گونه شرکت‌ها گریزان باشند.2
 
روزنامه اطلاعات، 15 اسفند 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdcc.4qoa2bqe4la82.html
iichs.ir/vdcc.4qoa2bqe4la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما